گزارش هه‌نگاو از رفتار خشونت‌آمیز مأمور نیروی انتظامی با یک نوجوان کم‌شنوای تبعه افغانستان

صدای آمریکا

انتشار یک ویدئو در رسانه‌های اجتماعی که حاکی از خشونت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با یک نوجوان که گفته می‌شود تبعه افغانستان است، واکنش برخی کاربران را برانگیخته است.

در یک گزارش شهروندی که بر اساس اظهارات برخی منابع خبری مربوط به خشونت یک مأمور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در «روستای آبسرد دماوند» با یک نوجوان اهل افغانستان است، مأمور مذکور در حالی که دست و پای آن نوجوان را گرفته، زانوی خود را روی سر او می‌گذارد.

«سازمان حقوق بشری هه‌نگاو» روز چهارشنبه ۱۷ مرداد در حساب ایکس خود این ویدئو را منتشر کرده و در توضیح اعلام کرده که نام نوجوان اهل افغانستان که «کم‌شنوا» است، «مهدی» است و در پی رفتار خشونت‌آمیز نیروی انتظامی «گردنش بر اثر ضرب و شتم شکسته» است.

در این گزارش عنوان شده که این نوجوان تبعه افغانستان یک «کودک کار» است که «همراه با شماری از زنان در حال رفتن بر سر کار کشاورزی» با «توسل به خشونت شدید بازداشت»‌ شده و «به اردوگاه منتقل شده، اما پس از آن که متوجه شکستگی در بخش گردن وی شده‌اند این کودک پناهجو را آزاد کرده‌اند.»

 

برخی کاربران ایرانی و افغانستانی به انتشار این گزارش تصویری واکنش نشان داده‌اند. از جمله «هدی خموش» که خود را در شبکه اجتماعی ایکس شاعر و نویسنده اهل افغانستان معرفی کرده، خبر مربوط به این واقعه را «نابخشودنی» دانسته و گفته است: «آنچه سبب آوارگی مردم ما شده بخشی از ترس و گرسنگی است و بخشی از آن مربوط به جنایات رژیم آخوندی [جمهوری اسلامی] ایران در حمایت از گروه تروریستی و فاشیستی طالبان و عدم حمایت از صلح دایمی و ثبات در میهن ما بوده است.»

 

از آن جا که جمهوری اسلامی فعالیت رسانه‌های مستقل و آزاد را در ایران محدود کرده است، صدای آمریکا نمی‌تواند به طور مستقل جزئیات این گزارش را تأیید کند.

در این حال، خشونت مقامات جمهوری اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی آن با شهروندان پیش از این بارها گزارش شده است.

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل