پیامد حمله ماموران به زندانیان سیاسی زن در زندان اوین؛ خانواده نرگس محمدی نگران وضعیت سلامت او هستند

صدای آمریکا

خانواده نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در زندان اوین، در بیانیه‌ای از حمله نیروهای حکومتی به او و دیگر زندانیان زن در زندان اوین خبر داده و نسبت به وضعیت سلامتی او ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه آمده است: «طبق اطلاعات ما در تاریخ ۱۶ مرداد، پس از تجمع اعتراضی زندانیان زن به اعدام رضا رسایی، نرگس بر اثر چند ضربه مشتی که از سوی مردان نهادهای نظامی و امنیتی به قفسه‌ی سینه‌ی او وارد می‌شود، دچار حمله‌ی تنفسی و درد در ناحیه‌ی سینه می‌شود و در حیاطِ زندان روی زمین می‌افتد.»

به گفته خانواده نرگس محمدی، در شرایط امنیتی ایجاد شده هیچ اقدامی برای انتقال او به بهداریِ زندان یا بیمارستان انجام نمی‌‌گیرد و معاینات بعدی پزشکِ زندان نشان می‌دهد نرگس از نواحی انگشتِ دستِ راست، داخل و خارج بازوها دچار کبودی و کوفتگی و در ناحیه‌ی قفسه‌ی سینه دچار درد شدید بوده‌ که قرص‌های ضد درد، پروپرانول و کاهش فشار خون به او داده شده، دست‌های آسیب‌دیدگان آتل‌بندی شده و زندانیان به داخل بند باز می‌گردند.

خانواده نرگس محمدی در این بیانیه همچنین با اشاره به سابقه بیماری قلبی و «استنت‌گذاری»، نگران هستند که ضربات وارده به قفسه سینه عواقب جدی برای سلامتی او داشته باشد.

آنها با تاکید بر لزوم رسیدگی فوری پزشکی و انتقال نرگس به بیمارستان اعلام کردند که از هشتم آذرماه هیچ تماسی با او نداشته و از وضعیت او بی‌خبر هستند.

خانواده محمدی در پایان ضمن محکوم کردن حمله به زندانیان زن، خواستار توقف سرکوب و خشونت علیه زندانیان شدند.

کمپین حقوق بشر در ایران نیز روز پنجشنبه ۱۸ مرداد به شدت از «تشدید خشونت» علیه زندانیان سیاسی زن در ایران ابراز نگرانی کرد و خبر داد که در پی حمله گارد اوین، ۱۷ تن از این زندانیان سیاسی زخمی شده و نرگس محمدی نیز دچار حمله قلبی شده است.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار بخش فارسی صدای آمریکا قرار گرفته است، هدایت‌الله فرزادی، رئیس زندان اوین، دستور حمله نیروهای گارد زندان اوین به بند زندانیان سیاسی زن در عصر سه‌شنبه ۱۶ مرداد را صادر کرده و هنگام حمله هم در بند حضور داشته و به آنان فحاشی می‌کرده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل