۹ خبرنگار در زندان‌های ایران محبوس هستند

اخبار امروز

همزمان با روز خبرنگار در ایران، دست‌کم ۹ روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای که پیش‌تر در پرونده‌هایی پرابهام و بدون برخورداری از دادرسی منصفانه به حبس محکوم شده بودند، اکنون در زندان‌های ایران در حال تحمل دوران محکومیت خود هستند؛ نسرین حسنی در بجنورد، پریسا صالحی در کرج و ویدا ربانی، شیرین سعیدی، صبا آذرپیک، کامیار فکور، روح‌الله نخعی، یاشار سلطانی و  فواد صادقی در تهران، زندانی‌اند.

سازمان دفاع از جریان آزاد اطلاعات نوشت:

نسرین حسنی، روز ۱۵بهمن۱۴۰۲، این روزنامه‌نگار ساکن بجنورد و مدیرمسئول هفته‌نامه سیاحت شرق، در حال تحمل یک سال و هفت ماه حبس صادرشده علیه اوست.

پریسا صالحی، روزنامه‌نگار ساکن کرج و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در دانشگاه تهران است. او روز ۹اردیبهشت۱۴۰۳، برای اجرای حکم پنج ماه حبس به زندان کچوئی کرج منتقل شد.

شیرین سعیدی، ۲دی۱۴۰۲ ، پس از احضار به دادسرا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این روزنامه‌نگار اقتصادی در دادگاه بدوی به پنج سال زندان محکوم شده است.

ویدا ربانی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ساکن تهران، روز ۲آبان۱۴۰۱ و همزمان با اعتراضات زن، زندگی، آزادی بازداشت شد. این روزنامه‌نگار در حال سپری کردن دوران سه سال حبس صادرشده علیه اوست.

صبا آذرپیک، فعال رسانه‌ای ساکن تهران، روز یکشنبه ۲۰خرداد۱۴۰۳، توسط ضابطین قضایی بازداشت و برای تحمل دو سال حبس صادرشده علیه او به زندان منتقل شد.

روح‌الله نخعی، روزنامه‌نگار ساکن تهران، روز یک اسفند۱۴۰۲، پس از مراجعه به دادسرای اجرای احکام اوین، برای اجرای حکم دو سال حبس بازداشت و به این زندان منتقل شد.

کامیار فکور، روزنامه‌نگار حوزه کارگری، ۹اردیبیهشت۱۴۰۲، در آستانه روز جهانی کارگر بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او در حال تحمل دو سال و هشت ماه حبس صادرشده علیه او در زندان اوین است.

یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار و مدیر مسئول پایگاه خبری اسکان‌نیوز است. او روز یکشنبه ۲۰خرداد۱۴۰۳، بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. سلطانی در حال سپری کردن یک سال و دو ماه حبس صادرشده علیه اوست.

فواد صادقی، صاحب امتیاز وب‌سایت‌های خبری بازتاب امروز و آینده‌نیوز و مدیر مسئول سابق وب‌سایت بازتاب، مرداد۱۴۰۳، برای اجرای حکم محبوس است.

دادبان

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل