مدارس پادگانی‌؛ معرفی نامزد وزارت آموزش و پرورش از سوی پزشکیان

ایران‌وایر
 
«علیرضا کاظمی» از سوی مسعود پزشکیان به ‌عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت آموزش ‌و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.
«علیرضا کاظمی» از سوی مسعود پزشکیان به ‌عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت آموزش ‌و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

«علیرضا کاظمی» از سوی مسعود پزشکیان به ‌عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت آموزش ‌و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

«علیرضا کاظمی» پیش‌تر از این و در سال۱۴۰۰ با حکم صادره از سوی ابراهیم رئیسی از شهریور تا آذرماه آن سال تحت عنوان “سرپرست وزارت آموزش و پرورش” منصوب شده بود.

وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان برای این وزارت‌خانه، تحصیل‌کرده حوزه و دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان است. او تا پیش از حضور در سمت معاونت پرورشی و فرهنگی این وزارت‌خانه، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده و در سمت‌های “مشاور وزیر و رئیس سازمان دانش ‌آموزی هم فعالیت کرده‌ است.

«علیرضا کاظمی» که متولد ۱۳۴۴ در شهر مشهد است؛ سابقه فعالیت در سمت قائم مقامی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر را هم در کارنامه خود دارد.

واکنش فعالان صنفی به معرفی وزیر: مدارس پادگانی‌تر می‌شوند

در پی اعلام خبر معرفی علیرضا کاظمی به مجلس برای پست وزارت آموزش و پرورش، کانال تلگرامی مدرسه رهایی که فعالان صنفی معلمان آن را اداره می‌کنند به این معرفی واکنش نشان داده و می‌نویسد: «پس از جنگ و دعواهای باندی و جناحی سرانجام پزشکیان، علیرضا کاظمی را به عنوان نامزد پست وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد. انتخاب او مثل این می‌ماند که از داخل کیسه شانسی اسم‌اش در آمده اما او هم خراسانی است. دارای سوابق پرورشی و مبارزه با مواد مخدر است. مدت کوتاهی هم سرپرست وزارت‌خانه بعد از استعفای حاجی میرزایی بوده‌است. حالا باید منتظر پادگانی شدن بیشتر مدارس باشیم. اگر کاظمی آن‌قدر شانس لپ‌لپی داشته؛ احتمال دارد وزیر هم بشود. سوابق‌اش برای آموزش ایدئولوژیک و سرکوب که خوب است. سیاست‌های نئولیبرالی هم که سیاست‌های کلی حاکمیتی است. چه کسی بهتر از دبیرکل مبارزه با موادمخدر.»

آموزش و پرورش را مانند دسته گل به کابینه جدید تحویل می‌دهیم

سخنگوی آموزش‌وپرورش از تحویل وزارت‌خانه “مانند یک دسته‌گل” به دولت جدید خبر داد. بر اساس گزارش ایسنا «علی فرهادی» با اعلام اینکه “سال گذشته حدود ۲۰۳ هزار نیروی انسانی کم داشتیم.” گفته است: «امسال آزمون آموزگاری اعلام نتیجه شده؛ نتایج آزمون دبیری هم به‌زودی اعلام خواهد شد. خیلی نگران کمبود نیروی انسانی نیستیم. وظیفه داریم وزارت‌خانه را به شکلی زیبا، مرتب و به مثال معروف مانند یک دسته گل مرتب تحویل دهیم.»

کارنامه اسفناک صحرایی در آموزش و پرورش

محمد حبیبی فعال صنفی معلمان ایران در واکنش به این گفته‌ها، کارنامه کاری رضا مراد صحرایی را اسف‌بار دانشته و با انتشار یادداشتی درباره دوران او نوشته است: «در طول دوران وزارت‌اش، صدها دانشجوی فرهنگیان، نو معلم و فعال صنفی معلمان از آموزش و پرورش اخراج شدند. [صحرایی] در حالی با افتخار از عزل و جابجایی ۲۰ هزار مدیر سخن گفت که در شرایط کنونی، وزارت آموزش و پرورش با ابر بحران کمبود بیش از ۲۰۰ هزار نیروی آموزشی مواجه است».

او در ادامه نوشته است: «‏در طول دوران وزارت صحرایی، آمار کودکان بازمانده از تحصیل به بیش از یک میلیون نفر رسید. بر تعداد مدارس کانکسی افزوده شد. این در حالی است که سهم آموزش و پرورش در لایحه بودجه از منابع عمومی بیش از یک درصد کاهش یافت. در برگزاری امتحانات نهایی فاجعه‌ای آفرید که هم‌چنان ادامه دارد.»

این فعال صنفی معلمان ایران «افشای سوالات امتحان نهایی، مشکلات صدور کارت برای دانش آموزان، ناهماهنگی در تصحیح اوراق و خرابی دائمی سایت و دانش آموزانی که همچنان در انتظار نمرات خود هستند و کسی پاسخگوی اعتراضات آنها نیست.» را بخشی دیگری از مشکلات دوره وزارت رضا مراد صحرایی اعلام کرد و در ادامه با انتقاد از «آموزش طبقاتی» در دوره وزارت او نوشت: «آموزش طبقاتی را به جایی رساند که تنها ۲ درصد ورودی‌های دانشگاه، در سال‌های اخیر با رتبه زیر سه هزار از خانوارهای کم درآمد بودند. در حالی‌که بیش از هشتاد و پنج درصد قبولی‌ دانشگاه‌های برتر، از سه دهک پر درآمد جامعه هستند. این نتیجه عملکرد وزیری است که با افتخار دریافت آموزش بهتر را در گرو پرداخت پول بیشتر می‌دانست.»

در روزهای گذشته انتشار ویدئویی از رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش که در جلسه هیات دولت به‌ خواب عمیق فرو رفته بود، در رسانه‌ها خبرساز شده بود.

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل