حشمت‌الله فلاحت‌پیشه: ۷۰ درصد کابینه معرفی شده از بیرون خط می‌گیرند

 
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه: ۷۰ درصد کابینه معرفی شده از بیرون خط می‌گیرند
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه: ۷۰ درصد کابینه معرفی شده از بیرون خط می‌گیرند

«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه»، فعال سیاسی اصول‌گرا و نماینده ادوار مجلس گفته است: «۷۰ درصد افرادی که برای کابینه معرفی شده‌اند، شعارهای آقای پزشکیان را عملی نخواهند کرد؛ چراکه از ایشان خط نمی‌گیرند، بلکه از بیرون خط می‌گیرند.»

او به روزنامه «هم‌میهن» گفته: «متاسفانه آنچه که در این کابینه می‌بینیم، نوعی نگاه نوچه‌گی است و کمتر کسی را در این لیست می‌بینیم که خودش باشد، اغلب افراد وابسته به یک شخص هستند، حتی وابسته به یک جریان هم نیستند؛ بلکه وابسته به شخص هستند.» 

او اعلام کرده مسوولیت تبدیل پیروزی دولت پزشکیان به شکست با ظریف است. فلاحت‌پیشه تاکید کرده: «آقای ظریف الان نمی‌تواند اعلام کند که من نقش نداشتم. این کابینه حاصل سازوکاری است که آقای ظریف شکل داد. در انتخابات آقای پزشکیان و طرفداران او پیروز شدند و طبق روال گذشته باید خود آن‌ها جمع می‌شدند و کابینه می‌دادند. آقای ظریف کاری را صورت داد که نتیجه آن شکل‌گیری یک سهم‌خواهی از کابینه شد؛ به‌طوری که معتقدم آقای پزشکیان در کابینه خود اقلیت است. به‌ویژه اینکه معتقدم خیلی سریع یک سری عهدشکنی‌ها در کابینه شکل گرفت، مثل توجه به جوانان، اقلیت‌ها و به‌ویژه توجه به زنان که مطرح کرده بودند و حتی بعید می‌دانم همین یک کاندیدای زن نیز تایید شود و از همین حالا در مجلس دندان تیز کرده‌اند که تنها زن کابینه را راه ندهند.»

او تاکید کرده که مقصر تبدیل پیروزی به شکست، مکانیزمی بود که آقای ظریف در نظر گرفتند و ایشان باید مسوولیت این شکست را به عهده بگیرند. به‌هر‌حال در همان زمان نیز آقای پزشکیان با شعار رییس‌جمهور قوی روی کار آمد و مدعی بود که رییس‌جمهور باید از اختیارات خود استفاده کند. نمی‌پذیریم که الان یکسری توجیهات اخلاقی داریم. ضعف آقای پزشکیان در کابینه به‌شدت محسوس است و آقای پزشکیان اولین کسی است که در کابینه خود اقلیت را دارد.»

این فعال سیاسی با بیان اینکه حتی اگر بستر شعارهای ایشان در کابینه مانند رفع فیلترینگ، جمع کردن گشت ارشاد و حتی برخی تنش‌زدایی‌ها از روابط خارجی که شعار ایشان بوده و یا حتی قطع کردن دست الیگارشی قدرت و ثروت از خزانه مملکت، در هر‌کدام از این‌ها رای‌گیری صورت بگیرد، معتقدم ایشان حتی در کابینه خودش نیز رای نخواهد آورد.

او همچنین اشاره کرده که پزشکیان به‌سختی در انتخاب دو-سه وزیر نقش اصلی داشته و در چند وزیر نیز سهم ۵۰ و ۶۰ درصدی داشته و حداکثر وزرایی که آقای پزشکیان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در آن نقش داشتند، شاید ۸ یا ۷ نفر باشند و همین تعداد بیشترین مشکل را برای جلب رای اعتماد در مجلس خواهند داشت و بقیه به‌راحتی رای خواهند گرفت.

ایران وایر 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل