در پی کمبود برق در ایران، دولت از قطع برق مشترکان پرمصرف خبر داد

ار اف ای – در پی مشکلات تامین برق در ایران و نیز افزایش مصرف و خاموشی‌های متعدد در این کشور، وزارت نیرو از قطع برق مشترکان پر مصرف خبر داد. پیش از این دولت از قطع برق ادارات پرمصرف خبر داده بود.

به دنبال کمبود برق در ایران، دولت از قطع برق مشترکان برمصرف خبر داد.
رکورد افزایش مصرف برق در ایران © رسانه های داخلی

با افزایش گرمای هوا و به دنبال آن افزایش مصرف برق در اغلب شهرهای ایران، دولت به طور مداوم از مشترکان می‌خواهد که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و اکنون به اقدامات تنبیهی برای تامین برق کشور روی آورده است. 

در روزهای گذشته نیز مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق ایران و مدیرعامل شرکت توانیر هشدار داده بود که مشترکان خانگی که بدون هیچ تغییر رویه‌ای برق مصرف می کنند، باید مصرف خود را کاهش دهند و در صورتی که در تامین برق پایدار دچار مشکل شویم این گروه از مشترکان بدمصرف در اولویت قطع برق قرار خواهند گرفت.

همچنین در وزهای گذشته علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو اعلام کرد: « صنعت برق تاکنون قادر به تولید، انتقال و توزیع ۷۹ هزار و ۸۷۲ مگاوات برق بوده، اما شبکه برق تحت فشار سنگینی است.»

وی همچنین از مردم خواست که با صرفه‌جویی و کاهش مصرف، به کنترل وضعیت کمک کنند.

به گفته حسنعلی تقی‌زاده رییس سندیکای تولیدکنندگان برق،  ایران با ۱۸ هزار مگاوات ناترازی برق مواجه است و  اگر این مشکل طی پنج تا هفت سال آینده حل نشود، بحران‌های اجتماعی و اقتصادی جدی در پی خواهد داشت.

دولت در حالی از مردم تقاضا دارد که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند که تابستان جاری به دلیل گرمای بی‌سابقه اغلب شهروندان ناچار به استفاده از دستگاه‌های خنک‌کننده در همه ساعات شبانه‌روز هستند. البته با احتساب ساعات خاموشی گسترده در اغلب شهرها و به ویژه تهران.

همچنین در ماه ژوئیه گذشته مدیرعامل توانیر روز جمعه مسئله کمبود برق را رد و اعلام کرد خرابی تجهیزات برق بر اثر گرمای هوا علت این خاموشی‌ها بوده است.

مصطفی رجبی مشهدی به خبرگزاری ایسنا گفت: «در تابستان به دلیل افزایش مصرف و به دلیل اینکه تجهیزات در معرض نور آفتاب و گرما قرار می‌گیرند احتمال خرابی آن ها بیشتر است به همین دلیل امکان وقوع حادثه و خاموشی وجود دارد که همکارن ما به سرعت این مساله را برطرف می کنند.»

او گفت: «رشد مصرف در این روزها بسیار بالا است و باید مردم در مدیریت مصرف به صورت جدی مشارکت داشته باشند.»

در تیر و مرداد جاری در روزهای مختلفی ادارات به دلیل صرفه جویی در مصرف برق تعطیل شدند.

همچنین در ۲۴ تیرماه گذشته دولت اعلام کرد که پیرو مصوبه، برق ادارات پر مصرف قطع می‌شود.

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل