مخاطبان ایران‌اینترنشنال: بی‌کفایتی جمهوری اسلامی عامل قطعی برق است

در ادامه بحران گسترده کمبود برق در ایران، شماری از شهروندان با ارسال پیام‌هایی به ایران‌اینترنشنال از قطعی مداوم برق در گرمای شدید این روزها در ایران خبر می‌دهند. آن‌ها «بی‌کفایتی مسئولان جمهوری اسلامی» را عامل اصلی قطعی آب و برق در شهر‌های مختلف کشور می‌دانند.

ناتوانی جمهوری اسلامی در تامین برق طی سال‌های گذشته بارها صدها شهر و روستا را در تابستان در خاموشی فرو برد.

این خاموشی‌ها در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده و به گفته کارشناسان، گواهی بر وجود بحران کمبود شدید برق در ایران است.

شهروندان با ارسال ویدیو‌هایی به ایران‌اینترنشنال درباره قطعی آب و برق در شهر‌های مختلف ایران، به بی‌کفایتی مسئولان جمهوری اسلامی اشاره می‌کنند.

شهروندی اظهار می‌کند: «آقایان می‌خواهند با اسرائیل بجنگند! منابع ایران را با پول دادن به حماس و حزب‌الله نابود کردند.»

یکی از شهروندان نیز با ارسال ویدیویی به ایران‌اینترنشنال به قطعی برق در شاهین‌شهر اصفهان اشاره کرده و خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی می‌گوید چند سال است به‌خاطر انرژی هسته‌ای با دنیا می‌جنگید ولی نمی‌توانید برق کشور را تامین کنید.

او با بیان اینکه حکومت سال‌ها با وعده راه‌اندازی نیروگاه‌ها مردم را فریب داد و در این بخش هزینه‌های زیادی روی دست مردم گذاشت، افزود: «کل دنیا را با خودمان دشمن کردیم. به‌خاطر هیچ. تا کی باید با خفت زندگی کنیم؟ جمهوری اسلامی وقتی زور بالای سرش باشد جرات نمی‌کند دست از پا خطا کند.»

خبرگزاری ایلنا، روز جمعه ۲۶ مرداد در گزارشی نوشت که شهروندان شیرازی از قطعی مداوم برق در نقاط مختلف شهر شیراز گلایه می‌کنند.

ایلنا با اشاره به اینکه قطعی برق ناگهانی بدون اینکه مردم در جریان این اتفاق قرار داشته باشند، باعث مختل شدن زندگی شهروندان شده، گزارش داد این قطعی‌های ناگهانی سبب شده شرکت‌های خصوصی با خسارت‌های سنگین ناشی از سوختن سرور مواجه شوند.

وارد شدن آسب به وسایل برقی و از کار افتادن آن‌ها و زیان به کسب‌وکارها از دیگر اثرات فرعی قطع برق است که این گزارش به آنها اشاره کرده است.

در همین رابطه، کاسبان مجتمع اداری تجاری نور در تهران روز ۲۵ مرداد در اعتراض به قطعی شش ساعته برق، کاسبان در داخل این مجموعه تجمع کرده در سایه بی‌توجهی مسئولان، اعتراض خود را به کف خیابان بردند.

اعتراض این شهروندان باعث اختلال در عبور و مرور خودرو‌ها و خطوط بی‌آرتی شد و به نوشته آفتاب‌نیوز پس از حضور نیروی انتظامی و وصل شدن برق به محل کار خود بازگشتند.

در شرایطی که شهروندان در ایران از قطعی مدام برق رنج می‌برند و با مشکلات زیادی در این باره مواجه‌اند، محمد مرادی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، روز ۲۵ مرداد اعلام کرد برق و روشنایی مسیر تردد زائران اربعین، پارکینگ‌ها و موکب‌ها در این استان به صورت پایدار تامین شده است.

او گفت برای خرید تجهیزات جهت پایداری روشنایی محل رفت و آمد زائران در این استان ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

پیش از آن در روز ۲۳ مرداد، حبیب کاشانی، عضو شورای شهر تهران، گفت که شرکت توزیع نیروی برق به این نتیجه رسید که چاره‌ای جز قطع برق برنامه‌ریزی شده ندارد.

او افزود: «در زمان قطعی برق، باید زمان‌بندی به مناطق اعلام شود، چرا که منازل مسکونی پمپ آب دارند و آب برخی واحدها نیز قطع می‌شود.»

شورای اطلاع‌رسانی دولت و مقام‌های محلی در برخی استان‌ها به دلیل ناتوانی در تامین برق، از هفته اول مرداد به طور مداوم ادارات را تعطیل یا نیمه‌تعطیل کرده‌اند و این روند ادامه دارد.

کارشناسان، سرمایه‌گذاری نکردن متناسب در صنعت برق، توسعه نیافتن نیروگاه‌ها، شبکه تولید و انتقال فرسوده و آزاد نبودن قیمت انرژی در ایران را برخی عوامل موثر در ناترازی برق و کسری ۱۴ هزار مگاواتی آن دانسته‌اند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل