جامعه جهانی بهائی: آرامستان بهائیان اهواز به آتش کشیده‌ شد

صدای آمریکا

جامعه جهانی بهائی روز جمعه ۲۶ مرداد خبر داد که «آرامستان زیبای بهائیان اهواز به آتش کشیده‌ شده است.»

به نوشته حساب کاربری این جامعه در شبکه اجتماعی «ایکس»، «این آرامستان از ۱۱۰ سال پیش متعلق به بهائیان بوده است.»

جامعهٔ جهانی بهائی همچنین نوشت: «درختان قدیمی و تنومند آن نیز قطعه قطعه شدند»‌ و اشاره کرد: «این اقدام بی رحمانه و ضد انسانی صرفا با انگیزه آزار و اذیت مذهبی صورت گرفته است.»

 

این جامعه خواستار آن شد که «این اقدامات بی رحمانه فورا متوقف شود.»

شهروندان بهائی پس از انقلاب بهمن سال ۱۳۵۷ در ایران به طور نظام‌مند در معرض اعدام، تبعیض‌های گسترده اجتماعی و سیاسی، و برخوردهای غیرقانونی از جمله بازداشت‌ و هتک حرمت به آرامستان‌هایشان قرار گرفته‌اند.

در این ارتباط، مقامات قضایی جمهوری اسلامی دهه‌ها است که شهروندان بهائی را از حقوق شهروندی، از جمله حق تحصیل محروم کرده و آموزش‌های خارج از چارچوب حکومتی برای آنان را در اتهامات وارده با عباراتی از جمله «انحرافی» دانسته اند.

بر پایه گزارش سالانه کمیسیون «آزادی مذهبی بین‌المللی» متعلق به سال گذشته میلادی، سرکوب، خشونت، تبعیض و انگ‌زنی اجتماعی حکومت ایران علیه شهروندان بهائی تشدید شده است.

کمیسیون آمریکا در امور آزادی‌های مذهبی بین‌المللی هم از تشدید فشار بر اقلیت‌های مذهبی در ایران و کارزار جمهوری اسلامی در بازداشت بهائیان ابراز نگرانی کرده است.

همچنین، پیش از این کمیسیون آمریکا در امور آزادی‌های مذهبی بین‌المللی در گزارشی اعلام کرده است که مقامات جمهوری اسلامی در طول چند دهه گذشته به شیوه‌ای نظام‌مند، بهائیان، مسیحیان، دراویش گنابادی، زرتشتی‌ها، یارسانی‌ها، مسلمانان شیعه و سنی و افراد غیرمذهبی را هدف آزار و اذیت، بازداشت، حبس‌های طولانی‌مدت، تبعید، یا منع شرکت در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی قرار داده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل