ماموران آرزو بدری را با وجود وخامت حالش مجبور به اعتراف اجباری کردند

ایران اینترنشنال

طبق اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، آرزو بدری، زن جوانی که به خاطر حجاب هدف گلوله ماموران قرار گرفته و در بیمارستان بستری است، با اینکه از درد شدید رنج می‌برد و قادر به نشستن و غذا خوردن نیست، تحت فشار ماموران امنیتی مجبور به اعتراف اجباری علیه خود شده است.

منابع آگاه روز یک‌شنبه ۲۸ مرداد به ایران‌اینترنشنال گفتند آرزو بارها در حین فشار برای اعتراف به گریه افتاده و گفته است توان ادامه دادن ندارد اما با تهدید و اجبار ماموران مجبور به مصاحبه شده است.

نیروهای امنیتی اعضای نزدیک خانواده او از جمله خواهرش را هم وادار به اعتراف کرده‌اند.

آرزو بدری روز اول مرداد و هنگامی ‌که بعد از اتمام کار در شهرستان نور استان مازندران با خواهرش به سوی خانه می‌رفت، با ایست-بازرسی پلیس مواجه شد.

گزارش‌های رسیده به ایران‌اینترنشنال حاکی از آن است که آنان خودرو را در جاده خاکی متوقف کردند، اما پلیس به سویشان شلیک کرد.

بر اثر این تیراندازی، آرزو از ناحیه کمر هدف اصابت گلوله قرار گرفت و نخاع و ریه‌اش آسیب جدی دید.

برای خودرویی که آرزو بدری سرنشین آن بوده، به اتهام رعایت نشدن حجاب اجباری از سوی سرنشینان، «حکم توقیف» صادر شده بوده و پلیس از در عقب سمت راننده به خودرو شلیک کرده است.

اطلاعات اختصاصی که روز چهارشنبه ۲۴ مرداد به دست ایران‌اینترنشنال رسید، نشان می‌داد بدری به علت آب آوردن ریه‌هایش دوباره تحت عمل جراحی قرار گرفته و وضعیت سلامتش وخیم است.

ایران‌اینترنشنال پس از آن گزارش داد مقام‌های امنیتی روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد به خانواده بدری اجازه ندادند از هتل خود در تهران خارج شوند و به ملاقات آرزو در بیمارستان بروند.

منابع آگاه گفتند اجازه خروج از هتل در روز جمعه به خانواده بدری داده شد اما زمانی که به بیمارستان رسیدند، به آنان اجازه ملاقات ندادند. طبق این اطلاعات، قبل از دیدار با آرزو، چند نماینده مجلس می‌خواسته‌اند خانواده او را ببینند تا رضایت ایشان را جلب کنند.

احمدرضا پورخاقان، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح، اعلام کرد ضارب آرزو بدری «با قرار بازداشت موقت زندانی شده» است.

به گفته منابع آگاه، دادگاه رسیدگی به شکایت خانواده بدری تشکیل شده اما خانواده بدری از نحوه رسیدگی به شکایتشان رضایت ندارند و تحت فشارند تا رضایت بدهند.

آرزو بدری که فروشنده‌ای ۳۱ ساله و صاحب دو فرزند است، پس از هدف قرار گرفتن ابتدا به بیمارستانی در شهرستان نور و سپس به بیمارستان خمینی شهرستان ساری منتقل شد و هم‌اکنون در بیمارستان ولی‌عصر تهران در شرایطی امنیتی بستری است.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تیراندازی پلیس به خودرویی را که آرزو بدری سرنشین آن بوده تایید و اعلام کرد راننده «بدون توجه به دستور پلیس همچنان به فرار ادامه داد که پلیس با توجه به قانون به کارگیری سلاح»، به سمت خودرو شلیک کرده است.

شلیک به آرزو بدری جدیدترین نمونه از خشونت شدید و مرگبار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای اعمال حجاب اجباری علیه زنان است.

آرزو بدری

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل