خانه پرستار خراسان رضوی اعتراضات پرستاری را نتیجه «نگاه تبعیض‌آمیز» دولت دانست

صدای آمریکا

خانه پرستار خراسان رضوی با انتشار بیانیه‌ای در مورد اعتراضات اخیر پرستاری اعلام کرد که اعتراضات این روزهای پرستاران در شهرهای مختلف نتیجه «سیاست‌های غلط، دیدگاه‌های تنگ نظرانه، نگاه‌های تبعیض آمیز و مدیریت پزشک سالارانه است.»

خانه پرستار خراسان رضوی در این بیانیه خواستار اجرای کامل و بدون قید و شرط قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه و ۳۰ روز حقوق شد.

در این بیانیه آمده است یکی از درخواست‌های پرستاران، اجرا و صدور احکام فوق العاده خاص پرسنل پرستاری «با ضریب معقول» و تعیین دقیق منابع مالی آن از سوی مجلس و سازمان برنامه و بودجه است.

این بیانیه تاکید کرده که این اقدام باید از ابتدای سال جاری باشد و در بودجه به صورت مادام گنجانده شود.

خانه پرستار خراسان رضوی همچنین خواهان تغییر در روش اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری شده و تاکید کرده این تغییر باید به گونه‌ای باشد که دریافتی هر پرسنل پرستاری حداقل ۴ برابر دریافتی کنونی باشد.

در بحث امتیاز و نحوه محاسبه «آیتم فوق العاده سختی شرایط کار» نیز این بیانیه تاکید کرده که «باید به گونه‌ای تغییر یابد که هر پرسنل پرستاری حداقل ۴ برابر میزان کنونی دریافت کند.»

در موردی دیگر خانه پرستار خراسان رضوی تاکید کرده مبلغ یک ساعت اضافه کار پرستاران با توجه به سختی کار باید حداقل ۱۲۰ هزار تومان باشد و تصمیمات و قوانین پرستاری با حضور و نظر خود پرستاران و نمایندگان آنها و بدون مداخله سایر حوزه‌ها انجام گیرد.

این بیانیه در حالی صادر شده است که تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد پرستاران در شهرهای مختلف از جمله در بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد، امروز یکشنبه ۲۸ مرداد نیز کماکان در اعتصاب و اعتراض به سر می‌برند.

بنابر گزارش‌ها بیش از ۱۰ روز از آغاز اعتصابات پرستاران در چند شهر و به خصوص شیراز می‌گذرد و دامنه این اعتصابات هر روز گسترده‌تر می‌شود.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل