ادامه فشار حکومت بر فعالان صنفی در ایران؛ مختار اسدی از معلمان کردستان بازداشت شد

صدای آمریکا

ماموران حکومت جمهوری اسلامی در ادامه فشار بر فعالان صنفی در ایران، مختار اسدی از معلمان استان کُردستان را پس از مراجعە بە پلیس فتا بازداشت و بە مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

سازمان حقوق بشری هەنگاو روز دوشنبە ٢٩ مرداد در گزارشی به نقل از یک منبع نزدیک بە خانوادە مختار اسدی اعلام کرد که او ساعت ١٢ ظهر دوشنبه بە پلیس فتا مراجعە کرده و پس از دو ساعت بازجویی، با دستور قاضی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدە است.

به گزارش هه‌نگاو، نیروهای حکومتی روز یکشنبە ٢٨ مرداد ساعت ۶ صبح، در حالی کە این فعال صنفی معلمان در منزل حضور نداشتە، به خانه‌اش در سنندج هجوم بردە و همراه با خشونت و ایجاد رعب و وحشت برای همسر و فرزند خردسال او و همسایگان بە تفتیش منزل پرداختەاند.

مختار اسدی از معلمان و فعالان صنفی در شهر سنندج است کە طی سال‌های گذشتە بارها از سوی نهادهای حکومتی بازداشت و با حکم دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بە حبس و زندان محکوم شدە است.

او در سال‌های گذشتە به‌دنبال بازنشستگی اجباری و قطع حقوق، برای امرار معاش بە کشاورزی روی آوردە است.

کانال «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» روز ۱۳ اردیبهشت از احضار مختار اسدی و شماری دیگر از فعالان صنف معلمان به نهادهای اطلاعاتی خبر داده بود.
هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران همان زمان گزارش داد که ماموران حکومتی از احضارشدگان تعهد گرفته‌اند در تجمع اعتراضی ۱۳ اردیبهشت معلمان شرکت نکنند.

تشدید برخوردهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی با فعالان صنفی معلمان در سال‌های اخیر با انتقادهای اتحادیه‌های بین‌المللی کارگران و معلمان مواجه شده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل