محکومیت سه شهروند بهائی به دو سال حبس در دادگاه تجدیدنظر

رادیو فردا

رادیو فردا مطلع شده است مدت محکومیت سه شهروند بهائی که در دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بودند، در دادگاه تجدیدنظر به دو سال کاهش یافته است.

ارشیا روحانی، حمید منزوی و آرش نبوی اواخر خرداد ماه امسال در شعبهٔ اول دادگاه انقلاب به ریاست محمدرضا توکلی علاوه بر حبس، به «پرداخت ۵۰ میلیون تومان جریمه» و «توقیف اموال ضبط‌شده» محکوم شدند.

دادگاه تجدیدنظر در حکم خود که رادیو فردا روز دوشنبه ۲۹ مرداد از آن مطلع شده، هریک از این سه شهروند بهائی را به «دو سال حبس تعزیری و ۲۵ میلیون تومان جریمه نقدی» محکوم کرده است.

نام آقای نبوی پیش از این در این پرونده اعلام نشده بود.

دادگاه انقلاب اتهام این شهروندان بهائی را «تبلیغ علیه نظام»، «تبلیغ به نفع گروه‌ها یا سازمان‌های مخالف جمهوری اسلامی» و «عضویت در دسته یا جمعیت‌هایی که در داخل کشور با هدف بر هم زدن امنیت کشور تشکیل شده‌اند»، اعلام کرده بود.

واحدهای صنفی آنها نیز ۲۰ شهریورماه سال گذشته توسط مأموران اداره اماکن و با همراهی مأموران وزارت اطلاعات اصفهان پلمپ و وسایل کار و لوازم الکترونیک آن‌ها ضبط شد.

شواهد، آمار و گزارش‌های رسیده به رادیوفردا نشان می‌دهد که فشار سیستماتیک نهادهای امنیتی بر بهائیان هم‌زمان با اعتراضات «زن زندگی آزادی»، دست‌کم در برخوردهای امنیتی، تبعیض و محرومیت از حقوق اولیه شهروندی و فشار مستقیم بر معترضان و فعالان بهائی بازداشت‌شده، افزایش یافته است.

جامعه جهانی بهائی نیز روز جمعه اعلام کرد که آرامستان بهائیان در اهواز به آتش کشیده شده و درختان قدیمی در این آرامستان نیز قطعه قطعه شده است.

بر اساس این گزارش، آرامستان مذکور که ۱۱٠ سال متعلق به بهائیان بوده، «صرفا با انگیزه آزار و اذیت مذهبی» آتش زده شده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل