محمد رسول‌اف رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم بوسان شد

رادیو فردا

محمد رسول‌اف، فیلمساز معترض و منتقد جمهوری اسلامی، که چند ماه پیش از ایران خارج شده است، به عنوان رئیس هیئت داوران بخش «جریان‌های نو» جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان کره جنوبی معرفی شد.

بخش رقابتی «جریان‌های نو» در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان، فیلم اول یا دوم کارگردانان نوظهور آسیایی را ارزیابی می‌کند و در نهایت هیئت داوران دو فیلم برنده را انتخاب می‌کنند که هر کدام یک جایزه نقدی ۳۰ هزار دلاری دریافت خواهند کرد.

آقای رسول‌اف پس از فیلمبرداری مخفیانه فیلم «دانه انجیر معابد» و همزمان با دریافت حکم هشت سال زندان و شلاق که به دلیل انتقاد مداوم از حکومت جمهوری اسلامی برای او صادر شد، ایران را پنهانی ترک کرد و در حال حاضر ساکن هامبورگ آلمان است.

اما حضور آقای رسول‌اف در جشنواره بوسان کره جنوبی با موانعی نیز همراه است، چون آقای رسول‌اف گذرنامه ندارد و معلوم نیست که آیا می‌تواند با اوراق مسافرتی فعلی خود، اتحادیه اروپا را ترک کند یا خیر.

این در حالی‌ست که یکی از سخنگویان جشنواره فیلم بوسان روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد به وب‌سایت «اسکرین‌دیلی» گفت که این جشنواره در حال تلاش برای مدیریت برنامه سفر آقای رسول‌اف است، اما هیچ چیز روشن نیست.

بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم بوسان از دوم تا یازدهم اکتبر برگزار خواهد شد.

فیلم «دانه انجیر معابد» محمد رسول‌اف در ماه مه امسال در جشنواره کن فرانسه برای اولین بار به نمایش درآمد و جایزه ویژه هیئت داوران بخش اصلی را به‌دست آورد.

همچنین هفته گذشته اعلام شد این فیلم سینمایی به عنوان یکی از ۱۳ نامزد آلمان برای معرفی به جوایز اسکار ۲۰۲۵ در رشته بهترین فیلم بین‌المللی انتخاب شده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل