قطع مستمری ۱۳هزار معلول و مددجوی بهزیستی

ایران‌وایر
 
قطع مستمری ۱۳هزار معلول و مددجوی بهزیستی
قطع مستمری ۱۳هزار معلول و مددجوی بهزیستی

«بهروز مروتی»، فعال حقوق معلولان، از قطع مستمری ۱۳ هزار معلول و مددجوی بهزیستی در پی واگذاری مسوولیت پرداخت مستمری‌ها از ابتدای سال به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داده است.

او گفته در پی واگذاری مسوولیت پرداخت مستمری‌ها به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها براساس بند ۲ تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳ این بحران ایجاد شده و زندگی هزاران خانواده را با چالش جدی روبه‌رو کرده است. 

به گفته این فعال حقوق معلولان، «دیوان محاسبات اواخر اردیبهشت قول داده بود که از خرداد این افراد به چرخه‌ حمایتی برمی‌گردند که به‌تازگی متوجه شدیم سازمان هدفمندی قصد به چرخه اضافه کردن این تعداد را ندارد.» 

به نوشته «ایلنا»، مروتی تاکید کرده این موضوع نه‌تنها معیشت این خانوارها را به خطر انداخته، بلکه موجب ایجاد اضطراب و نگرانی عمیقی در میان تمامی مددجویان و خانواده‌هایشان شده است: «قطع مستمری برای خانواده‌هایی که به این مبلغ اندک برای تامین نیازهای اولیه خود وابسته هستند، می‌تواند عواقب تلخی برای آن‌ها داشته باشد. »

او خاطرنشان کرده که با تشدید مشکلات اقتصادی این خانوارها، احتمال افزایش آسیب‌های اجتماعی مانند افزایش آمار کودکان کار، افزایش نرخ طلاق و افزایش جرم و جنایت بالا می‌رود. 

این فعال حوزه اجتماعی همچنین یادآور شده است که این وضعیت، دسترسی این افراد به خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی با مشکل مواجه کرده و در نتیجه، کیفیت زندگی آن‌ها به شدت کاهش خواهد یافت. 

مروتی تأکید کرد: «در شرایط بغرنج کنونی، در‌حالی‌که انتظار می‌رود مسوولان بیشتر به فکر رفع مشکل معیشتی محرومان و مستضعفان باشند و با پرداخت مطالبات معوق معلولان و مددجویان از تشدید بحران معیشتی جلوگیری کنند، سازمان هدفمندسازی با چراغ سبز برنامه و بودجه، با قطع مستمری ۱۳هزار نفر و خانوار تحت سرپرستی‌شان، نان شب حدود ۲۰ الی۳۰ هزار نفر را بدون دلیل و توضیحی به ناگاه آجر می‌کند و به کسی هم پاسخگو نیست.»

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل