به نام اربعین به کام حماس و حزب‌الله؛ درباره سرود ستاد اربعین

ایران وایر
 
به نام اربعین به کام حماس و حزب‌الله؛ درباره سرود ستاد اربعین
یک منبع مطلع به شهروندخبرنگار ایران‌وایر گفته است این کلیپ ۳ دقیقه و ۴۰ ثانیه‌ای بین ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان خرج برداشته است.

تارا روشنی(شهروندخبرنگار)

سرود «کربلا طریق الاقصی»، یا کربلا راه رسیدن به قدس، عنوان سرودی است که حوزه فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشور امسال آن را تولید کرده و به‌بهانه فرا رسیدن اربعین، دست به انتشار آن زده است.

این ویدیو‌کلیپ که با همکاری گروه سرود «نور دانش» وابسته به سازمان دانش‌آموزی ایران تولید شده، میلیون‌ها تومان خرج روی دست ملت گذاشته است. اگرچه این کلیپ به‌بهانه اربعین و چهلمین روز کشته شدن امام سوم شیعیان تولید شده، اما در بیشتر بخش‌های آن با نشان دادن تصاویری از «اسماعیل هنیه»، رهبر کشته شده جنبش حماس، جنگ غزه، «قاسم سلیمانی» و پرچم «حزب الله»، حمایت ایران از گروه‌های به گفته حکومت «مقاومت و جهادی» به رخ کشیده شده است.

***

«جمشید»، مدیر یک شرکت تبلیغاتی، در زمینه هزینه ساخت این کلیپ موسیقایی گفت: «این نوع کلیپ‌ها، ترکیبی از عکس، فیلم و سرود است که برای تولید آن، مجموعه‌ای از امکانات ازجمله دکور، گروه سرود، عوامل تصوبربرداری، لباس، لوگو و …، باید فراهم شود. باتوجه به مدت‌زمان آن یعنی سه دقیقه و ۴۰ ثانیه، می‌توان حدس زد بین ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان برای ساخت آن پول صرف شده است.» 

 او با اشاره به اینکه معمولا هزینه ساخت این نوع کلیپ‌ها در توان یک سازمان مردم‌نهاد نیست، می‌گوید: «شرکت‌ها و کارخانه‌های قدر تولیدی، سازمان‌های حکومتی و دولتی مثل صداوسیما می‌توانند از عهده آن برآیند. در مورد این کلیپ موسیقایی که ستاد مرکزی اربعین منتشر کرده، مسلما دولت پشت آن بوده و هزینه آن را از جیب ملت پرداخته است.»

در سرود این کلیپ، به‌صراحت به حمایت ایران از لبنان، حزب الله، «حشد الشعبی» و «انصار المسلمین» اشاره می‌شود و پسران نوجوان خواننده این سرود، با اشاره به پیوند دیرینه و برادری دو کشور ایران و عراق،  بارها و بارها بر حفظ مودت با گروه‌های مقاومت تاکید می‌کنند.

در این کلیپ موسیقایی که ظاهرا به سفارش ستاد مرکزی اربعین تولید و منتشر شده است، مجموعه‌ای از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و نیمه‌دولتی دیگر مانند «شبکه سه سیما جمهوری اسلامی ایران»، «معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش»، «شهرداری تهران» و «مجموعه سرزمین تمدن‌های برج میلاد» مشارکت داشته‌اند. 

ستاد مرکزی اربعین در سال ۱۳۹۸ در وزارت کشور شکل گرفت. «حسین ذوالفقاری»، رییس این ستاد، در مورد این تشکیلات گفته است: «ستاد مرکزی اربعین، ستاد کل کشور است و مربوط به یک نهاد یا قوه خاص نیست. کار کردن برای آن دلی است و باید توان فکری و ظرفیت‌های سازمانی خود را کنار هم قرار دهیم تا خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، بهتر و باشکوه‌تر انجام شود.»

به این معنا که تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی باید بخشی از بودجه و امکانات خود -که رقم و میزان آن مشخص نیست- را به ستاد مرکزی اربعین اختصاص دهند، تا آن‌ها برای مانور اربعین هزینه کنند. درست مانند سرود «کربلا طریق الاقصی» یا «کربلا راه رسیدن به قدس» که برای ساخت آن، صدها میلیون تومان از جیب ملت خرج شده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل