وکیل آرزو بدری به دلیل تهدیدهای امنیتی، وکالت خود را لغو کرد

بر اساس اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، وکیل آرزو بدری، زن جوانی که برای حجاب اجباری مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت، به دلیل تهدیدهای امنیتی وکالت خود را لغو کرده است.

منابع آگاه ایران‌اینترنشنال گفتند زمانی که وکیل درخواست دسترسی به پرونده پزشکی را داده، به او اعلام شده است که این امکان وجود ندارد.

فشار بر وکلای زندانیان سیاسی یا افراد تحت نظر جمهوری اسلامی، یک رویه قدیمی در حکومت ایران پس از انقلاب سال ۵۷ است که با هدف اعمال فشار بر معترضان یا زندانیان صورت می‌گیرد.

سال گذشته، جمعی از وکیلان و استادان حقوق در ایران با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه، نسبت به اقدام مراجع قضایی و دادگاه‌های انقلاب در نپذیرفتن وکیلان تعیینی معترضان انتقاد کردند و گفتند که «رفتارهای خودسرانه و فراقضایی» در جریان بازداشت‌های پس از خیزش «زن، زندگی، آزادی» بیشتر شده است.

لغو وکالت وکیل آرزو بدری به دلیل تهدیدهای امنیتی، بعد از آن صورت گرفته است که بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی پس از وادار کردن آرزو بدری به اعتراف اجباری، اتاقش را در بیمارستان تغییر دادند و او را به اتاق جداگانه‌ای که دارای سه دوربین است، منتقل کردند.

 

آرزو بدری روز اول مرداد و هنگامی ‌که بعد از اتمام کار در شهرستان نور استان مازندران با خواهرش به سوی خانه می‌رفت، با ایست-بازرسی پلیس مواجه شد.

گزارش‌های رسیده به ایران‌اینترنشنال حاکی از آن است که آنان خودرو را در جاده خاکی متوقف کردند اما پلیس به سویشان شلیک کرد.

بر اثر این تیراندازی، آرزو از ناحیه کمر هدف اصابت گلوله قرار گرفت و نخاع و ریه‌اش آسیب جدی دید.

برای خودرویی که آرزو بدری سرنشین آن بوده، به اتهام رعایت نشدن حجاب اجباری از سوی سرنشینان، «حکم توقیف» صادر شده بوده و پلیس از در عقب سمت راننده به خودرو شلیک کرده است.

منابع آگاه به ایران‌اینترنشنال اعلام کردند به خانواده بدری پیشنهاد مالی داده شده تا از پیگیری و شکایت خود صرف‌نظر کند.

طبق گفته این منابع، هزینه بیمارستان در نور و ساری، ۷۰ میلیون تومان بوده که ۳۵ میلیون تومان آن را خانواده بدری پرداخت کرده‌اند اما هزینه بیمارستان تهران و هواپیمایی که او را به تهران منتقل کرده، از سوی ایشان پرداخت نشده است.

به آن‌ها گفته شده در صورت رضایت دادن و اعتراف اجباری، هزینه‌ها از طرف دولت پرداخت خواهد شد.

احمدرضا پورخاقان، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح، اعلام کرد که ضارب آرزو بدری «با قرار بازداشت موقت زندانی شده» است.

به گفته منابع آگاه، دادگاه رسیدگی به شکایت خانواده بدری تشکیل شده اما این خانواده از نحوه رسیدگی به شکایتشان رضایت ندارند و تحت فشارند تا رضایت دهند.

شلیک به آرزو بدری یکی از جدیدترین نمونه‌ها از اعمال خشونت شدید و مرگبار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای وادار کردن زنان به رعایت حجاب اجباری است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل