مختار اسدی، فعال صنفی معلمان کردستان به بند قرنطینه اوین منتقل شد

صدای آمریکا

کانال «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان» از انتقال مختار اسدی، فعال صنفی و عضو انجمن صنفی معلمان کردستان به بند قرنطینه عمومی زندان اوین خبر داده است.

بر اساس این گزارش، آقای اسدی از ملاقات با خانواده‌اش نیز محروم شده است.

مختار اسدی از زمان بازداشت خود در روز ۲۸ مرداد در اعتصاب غذا به سر می‌برد و این موضوع به نگرانی‌ها درباره سلامت جسمانی او دامن زده است.

پیشتر، سازمان حقوق بشری هەنگاو در گزارشی خبر داده بود که نیروهای حکومتی روز یکشنبە ٢٨ مرداد ساعت ۶ صبح، در حالی کە این فعال صنفی معلمان در منزل حضور نداشت، به خانه‌اش در سنندج هجوم بردند و با خشونت و ایجاد رعب و وحشت برای همسر و فرزند خردسال او و همسایگان بە تفتیش منزلش پرداختەاند.

مختار اسدی، از معلمان و فعالان صنفی در شهر سنندج است کە طی سال‌های گذشتە بارها از سوی نهادهای حکومتی بازداشت و با حکم دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بە حبس و زندان محکوم شدە است.

او در سال‌های گذشتە به‌دنبال بازنشستگی اجباری و قطع حقوق، برای امرار معاش بە کشاورزی روی آوردە است.

کانال «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» روز ۱۳ اردیبهشت نیز از احضار مختار اسدی و شماری دیگر از فعالان صنف معلمان به نهادهای اطلاعاتی خبر داده بود. همزمان هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داد که ماموران حکومتی از احضارشدگان تعهد گرفتند در تجمع اعتراضی ۱۳ اردیبهشت معلمان شرکت نکنند.

تشدید برخوردهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی با فعالان صنفی معلمان در سال‌های اخیر با انتقادهای اتحادیه‌های بین‌المللی کارگران و معلمان مواجه شده است.

در حال حاضر، شماری از فعالان صنفی معلمان مانند رسول بداقی به اتهامات امنیتی در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر می‌برند و شمار دیگری با وثیقه آزاد هستند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل