افزایش قیمت بیش از یک میلیون تومانیِ هر قطعه سکه در بازار ایران


 

گزارش‌ها در ایران از روند افزایشی قیمت طلا، سکه و دلار در هفته گذشته حکایت دارد؛ به این ترتیب هر مثقال طلا ۵۰۶ هزار تومان و هر قطعه سکه یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان گران شده است. دلار هم با نوسان ۴۰۰ تومانی مواجه بوده است.

افزایش قیمت طلا و سکه در بازار ایران با تغییر شدید قیمت طلا در بازار جهانی همگام بوده است.

هر اونس طلا در هفته گذشته در بازار جهانی نوسان شدیدی را تجربه کرد و رکوردهای تاریخی قیمت را ثبت کرد. بر این اساس اونس طلا در هفته گذشته ۱۳۵ دلار گران شد و به قیمت ۲۵۰۹ دلار رسید.

فعالان بازار طلا هم دلیل اصلی گرانی طلا و سکه در بازار ایران را جهش شدید قیمت طلا در بازار جهانی می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عملکرد یک هفته‌ای بازار طلا، گرانی ۱۱۶ هزار تومانی یا ۳.۳ درصدی قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار را نشان می‌دهد. بر همین اساس، هر گرم طلای ۱۸ عیار در حال حاضر سه میلیون و ۵۸۲ هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلا هم با افزایش ۵۰۶ هزار تومانی، پانزده میلیون و ۵۲۵ هزار تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی هم در هفت روز گذشته، یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان گران شد. این تغییر قیمت‌ها، از رشد سه درصدی قیمت سکه حکایت دارد. به این ترتیب، هر قطعه سکه امامی به قیمت ۴۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. هر قطعه سکه بهار آزادی هم ۳۷ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون تومان و سکه گرمی هفت میلیون تومان قیمت خورده است.

در بازار ایران همچنین در سه روز گذشته، در مجموع هر دلار آمریکا تا نزدیک به هزار تومان نوسان داشته است. قیمت هر دلار آمریکا امروز در بازار تا ۴۰۰ تومان گران شد و از ۵۹ هزار و صد تومان به ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید، اما دوباره روند کاهشی در پیش گرفت و در پایان روز روی ۵۹ هزار و صد تومان ثابت ماند.

در حالی که نرخ دلار نیمایی از ۴۰ هزار تومان در اسفندماه گذشته به ۴۵ هزار تومان رسیده است و افزایش آرامی را ثبت کرده، اعداد نشان می‌دهد که فاصله بین دلار آزاد و دلار نیمایی در حال کم شدن است.

در روز شنبه در بازار ارز ایران هر یورو ۶۶ هزار و ۲۵۰ تومان، هر پوند انگلیس ۷۸ هزار و صد تومان و هر درهم عمارات ۱۶ هزار و ۶۰ تومان معامله شد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل