۲ تجمع اعتراضی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – شماری از کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در محل کار خود و جمعی از کارگران اخراجی شرکت سرب و روی ایران در زنجان، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳، گروهی از کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در محل کار خود تجمع کردند.

کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خواستار رسیدگی به مشکلات و مطالبات خود در رابطه با حذف آیتم‌های اقماری از سقف حقوق شدند.

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی شرکت سرب و روی ایران

به گزارش زنجان پرس، روز شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳، جمعی از کارگران اخراجی شرکت سرب و روی ایران در زنجان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، این کارگران که در مقابل استانداری زنجان تجمع کرده بودند، در نهایت با دخالت بخش امنیتی استانداری به داخل مجموعه رفتند و مشکلات خود را با مدیرکل سیاسی استانداری زنجان مطرح کردند.

در این گزارش آمده است: نمایندگان کارگران خواستار پیگیری امور خود شدند که یکی از مطالبات اصلی آنها، اشتغال مجدد است.

یکی از کارگران در این خصوص عنوان کرد: پس از اینکه کارگران این شرکت به عدم اجرای ماده ۵۲ قانون کار در خصوص ساعت کار روزانه شش ساعت در مشاغل سخت و زیان‌آور اعتراض کردند، مجموعه‌های دخیل کارفرما را ملزم به اجرای آن کرد؛ اما همین بحث باعث واکنش تندی از سوی کارفرما شد تا آنجا که ۴۰۰ کارگر کارخانه امروز به ۲۰۰ نفر رسیده و روند اخراج کارگران همچنان ادامه دارد.

او افزود: قراردادهای کارگران شاغل نیز در این مجموعه یک ماهه است که وضعیت شغلی آنها را بی‌ثبات کرده است. همچنین اجرای نابرابر طرح طبقه‌بندی مشاغل باعث ایجاد شکاف درآمدی میان کارگران شده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل