سایت ملیون ایران

انجمن اسلامی دانشگاه شریف خواهان بازگشت اساتید اخراجی شد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در نامه‌ای به حسین سیمایی صراف، وزیر علوم نسبت به «تهی شدن کشور از متخصصان» هشدار داد و خواهان بازگشت به کار اساتید اخراج شده از دانشگاه‌های ایران شد.

این نهاد دانشجویی در نامه خود که روز دوشنبه ۵ شهریور منتشر شد، به اخراج دکتر علی شریفی زارچی، استاد دانشکدۀ کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرده و خطاب به وزیر علوم نوشته این اقدام در جهت «خالص‌سازی دانشگاه» انجام شده است.

این نامه تاکید کرده «قطع همکاری با دکتر شریفی زارچی تنها نمونه‌ای از تصمیمات چند سال اخیر مراجع ذی‌ربط در راستای این هدف بوده که اثرات آن را می‌توان در اخراج‌های بی‌دلیل با اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور به چشم دید. روندی که نتیجه‌ای جز ناامیدی و سرخوردگی میان دانشگاهیان به همراه نداشته‌ است.»

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف  با هشدار درباره وضعیت دانشگاه‌های ایران نوشته است: «علم به انحصار اقلیتی خاص درآمده و به دنبال آن دانشگاه از آن مرجعیتی که برای کمک به برون‌رفت کشور از وضع فعلی نیاز دارد، فاصلۀ زیادی گرفته‌است.»

این انجمن در پایان نامه خود از حسین سیمایی صراف، وزیر جدید علوم «به عنوان فردی برآمده از دانشگاه» خواسته است، با دعوت از اساتید اخراج‌شده به دانشگاه‌ها و دلجویی از آنان زمینه‌ بازگشت کرامت به دانشگاه را فراهم کند.

موج اخراج اساتید پس از اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ در واکنش به کشته شدن مهسا امینی در بازداشت «گشت ارشاد» و نقش آفرینی دانشجویان و همراهی اساتید، شدت گرفت.

سایت خبرآنلاین در بهمن ماه سال گذشته در گزارشی موج احراج اساتید دانشگاه‌های ایران را تایید کرده و اسامی ۶۰ نفر از اساتید اخراج شده را منتشر کرده بود.

در اردیبهشت ماه امسال نیز، کارن ابری‌نیا، دبیر کانون صنفی استادان ایران، اخراج ۲۵ استاد دانشگاه و ایجاد محدودیت برای ۲۰۰ استاد دیگر را طی سال گذشته تایید کرد.

از ایران وایر

خروج از نسخه موبایل