سایت ملیون ایران

یک متهم به قتل وکیل دادگستری در ملاعام اعدام شد

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل یک وکیل دادگستری، به اعدام در ملاعام محکوم شده بود، در شهرستان شاهرود اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، امروز دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳، یک زندانی در شهرستان شاهرود در ملاعام اعدام شد.

در مردادماه ۱۴۰۱، محمودرضا جعفر آقایی، وکیل دادگستری در یکی از خیابان های شهرستان شاهرود به ضرب گلوله به قتل رسید. متهم به قتل در این پرونده توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان سمنان به اعدام در ملاعام محکوم شد. اواخر سال ۱۴۰۲، حکم اعدام صادره توسط شعبه ۴۹ دیوان عالی کشور تایید شده بود.

پیشتر رسول کوهپایه زاده، وکیل مدافع مقتول گفته بود: شخصی که متهم است با پرداخت وجه، دستور قتل را صادر کرده، به اتهام معاونت در قتل به تحمل بیست و پنج سال حبس در زندان ایرانشهر محکوم شد.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

خروج از نسخه موبایل