سایت ملیون ایران

عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده اهل سنت، به عنوان معاون پزشکیان منصوب شد

عبدالکریم حسین‌زاده،‌ نماینده کُرد و اهل سنت مجلس شورای اسلامی، از سوی مسعود پزشکیان به عنوان معاون رئیس جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب شد.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران، در این حکم که شامگاه دوشنبه پنجم شهریور منتشر شد دلیل انتخاب آقای حسین‌زاده را «تعهد و تجربیات ارزشمند» او عنوان کرده است.

مسعود پزشکیان همچنین خواهان پیگیری و نظارت معاون جدید خود «به منظور بهبود شرایط زندگی روستاییان و ارتقای شاخص‌های توسعه روستایی با تاکید بر نقش روستاییان در تحقق اقتصاد مقاومتی» شده است.

عبدالکریم حسین‌زاده اولین عضو اهل سنت در کابینه دولت‌های جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و این بالاترین سمت دولتی یک شهروند سنی‌مذهب طی ۴۵ سال گذشته است.

او تا پیش از این نماینده نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران بود.

در هفته‌های اخیر انتقادهای گسترده‌ای از کابینه مسعود پزشکیان مطرح شده و به ویژه عدم حضور اهل سنت و حضور تنها یک زن در آن موجی از انتقادها را به دنبال داشت.

مسعود پزشکیان در مناظرات انتخاباتی خود از وضعیت اقلیت‌های مذهبی و قومی انتقاد کرده و همچنین وعده داده بود کابینه وفاق ملی ایجاد خواهد کرد.

اما پس از انتشار فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، با اعتراض به عدم حضور اهل سنت در آن گفت که با چنین کابینه‌ای وفاق ملی به دست نمی‌آید.

همچنین اظهارات مسعود پزشکیان مبنی بر هماهنگی کامل با علی خامنه‌ای در انتخاب اعضای کابینه، واکنش‌ها و انتقادات گسترده‌ای به دنبال داشت.

روز دوشنبه همچنین خبر دو انتصاب حکومتی دیگر در بخش‌های بیرون از دولت منتشر شد و صولت مرتضوی و سپهر خلجی، دو عضو کابینه ابراهیم رئیسی، به «ستاد اجرایی فرمان امام» رفتند.

رادیو فردا 

خروج از نسخه موبایل