سایت ملیون ایران

قهرمان ایرانیِ پارالمپیک مدالش را از جکی چان دریافت کرد

زهرا رحیمی روی سکو

زهرا رحیمی روی سکو

در نخستین روز از آغاز رسمی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ در پاریس، زهرا رحیمی، نوجوان ۱۵ ساله، در پاراتکواندو موفق به کسب مدال نقره شد.

اولین مدال کاروان ورزش ایران در پارالمپیک امسال را جکی چان، ستاره سرشناس سینما و هنرهای رزمی، به خانم رحیمی اهدا کرد.

زهرا رحیمی ۱۵ ساله جوان‌ترین ورزشکار اعزامی ایران به پارالمپیک پاریس است.

زهرا رحیمی نماینده ایران در پارالمپیک پاریس پس از پیروزی برابر حریفانی از چین، برزیل و گرجستان در مسابقه فینال به مصاف سورن‌جاو اولامبایر از مغولستان رفت و در پایان با نتیجه پنج بر دو شکست خورد و به مدال نقره رسید.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور، در پیامی به این ورزشکار ضمن تبریک به او نوشت: «هنوز اول راه است، تو راه موفقیت را یاد گرفتی، همین طور ادامه بده. شاد و پیروز باشی.»

ورزشکاران زن ایران در رشته تکواندو پیشتر هم خبرساز شده‌اند. از جمله ناهید کیانی با مدال نقره خود در المپیک پاریس تاریخ‌ساز شد و اولین مدال نقره المپیک در تاریخ ورزش زنان ایران را تصاحب کرد.

پیش از او هم کیمیا علیزاده با مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ نام خود را به عنوان اولین مدال‌‌آور زن ایرانی در تاریخ المپیک‌ ثبت کرده بود.

جکی چان، ستاره نامدار هنگ‌کنگی که در هالیوود نیز ایفای نقش کرده است، در مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ حضور داشت. او یکی از حاملان مشعل پارالمپیک در خیابان‌های پاریس هم بود.

جکی چان علاوه بر بازیگری، کارگردانی و تهیه‌کنندگی، بدلکار هم بود و دهه ۷۰ میلادی با سینمای هنگ‌کنگ به شهرت جهانی رسید. او در ادامه فعالیتش سر از هالیوود درآورد، و در سال ۲۰۱۶ برای دستاوردهایش جایزه اسکار افتخاری را دریافت کرد.

چان که ۷۰ ساله است، با حضور در بیش از ۱۵۰ فیلم، از پرکارترین بازیگران سینما در جهان محسوب می‌شود.

رادیو فردا

خروج از نسخه موبایل