سایت ملیون ایران

رییس برکنار شده اتاق بازرگانی ایران به شش ماه زندان محکوم شد

ایران وایر

دادگاه تجدیدنظر استان تهران، «حسین سلاح‌ورزی»، رییس برکنار شده اتاق بازرگانی ایران را به زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

خبرگزاری «میزان»، روز یکشنبه ۱۸شهریور۱۴۰۳ با اعلام این خبر نوشت، دادگاه با استناد به «موارد قانونی و مستندات موجود در پرونده»، حسین سلاح‌ورزی را به‌اتهام «نشر اکاذیب» به شش ماه زندان و پرداخت جزای نقدی محکوم کرده است.

به نوشته خبرگزاری قوه‌قضاییه جمهوری اسلامی، این حکم قطعی و از زمان ابلاغ لازم‌الاجرا است.

«حسین سلاح‌ورزی»، در دی سال گذشته در مصاحبه با سایت «اکو ایران» تایید کرد که به‌اتهام «توهین» به بنیان‌گذار و رهبر جمهوری اسلامی محاکمه شده است.

اکو ایران در‌این‌باره نوشته بود براساس اطلاعات موجود، معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران دستور صدور قرار جلب به دادرسی بازپرس و صدور کیفرخواست را علیه حسین سلاح ورزی به‌اتهام توهین به «آیت‌الله خمینی» و «رهبری» در دادگاه انقلاب تهران مطرح کرده است.

رسانه‌های نزدیک به دولت جمهوری اسلامی آبان سال گذشته، از ابلاغ مصوبه شورای‌ عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران مبنی‌بر برکناری حسین سلاح‌ورزی از ریاست این اتاق خبر دادند.

حسین سلاح‌ورزی خرداد۱۴۰۲ به‌عنوان رییس دهمین دوره اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد. او در جریان اعتراض سال گذشته مردم ایران، در شبکه اجتماعی ایکس مطالبی در حمایت از اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» منتشر کرده بود.

این موضوع از چشم برخی رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران دور نماند و خبرگزاری «تسنیم» یک روز بعد از انتخابات سلاح‌ورزی، او را «ضدانقلاب» و «برانداز» توصیف کرد.

خبرگزاری «مهر» نیز مدعی شده بود آقای سلاح‌ورزی پیش از برگزاری انتخابات هیات‌رییسه اتاق بازرگانی، از سوی، وزارت اطلاعات رد صلاحیت شده بود.

خروج از نسخه موبایل