سایت ملیون ایران

حمله نیروهای ویژه اسرائیل به «تاسیسات زیرزمینی موشک سپاه» در سوریه؛ «مدارک را بردند و کارخانه را منفجر کردند»

تسنیم خبر بازداشت دو ایرانی را تکذیب کرده است

تصویری از خودروی آسیب دیده در حمله در مصیاف- Louai Beshara /AFP via Getty Images

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، نیروهای ویژه اسرائیلی در هفته جاری در عملیاتی بی‌سابقه‌ای به کارخانه زیرزمینی ساخت موشک‌های کوتاه‌برد سپاه در «مصیاف» سوریه حمله کردند و پس از خارج کردن مدارک و تجهیزات محل را منفجر کردند.

به گزارش تلویزیون سوریه (Syria TV)، رسانه مخالفان بشار اسد، هلیکوپتر ارتش اسرائیل طی این عملیات در خاک سوریه فرود نیامد و نیروهای ویژه اسرائیلی با طناب پایین رفتند و خود را به محل رساندند.

 

بنابر این گزارش در این عملیات کماندوهای اسرائیلی چند سوری را کشتند و دو تا چهار ایرانی را بازداشت کردند.

تسنیم، خبرگزاری نزدیک به سپاه خبر بازداشت این دو تبعه ایرانی کذب خوانده است.

آکسیوس به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد که اسرائیل پیش از انجام این عملیات جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را در جریان قرار داده و او مخالفتی نداشته است.

به گزارش کانال ۱۲ اسرائیل، اوا کولوریوتیس، محقق یونانی امور خاورمیانه به نقل از یک منبع امنیتی هدف قرار گرفتن تاسیسات تحقیق و توسعه موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های سپاه پاسداران در این عملیات را تایید کرد.
به گفته کولوریوتیس اسرائیل برای پوشش این عملیات، منطقه را هدف حمله هوایی قرار داده و در نتیجه این حملات جاده‌های منتهی به کارخانه زیرزمینی موشک سپاه مسدود شدند.
اوا کولوریوتیس افزود: «نیروهای اسرائیل وارد محوطه کارخانه شدند. تجهیزات و اسناد را برداشتند و مواد منفجره‌ای که همراه آورده بودند را کار گذاشتند.»

به گفته منابع آکسیوس، نیروهای اسرائیلی با مواد منفجره‌ای که همراه داشتند، تاسیسات زیرزمینی این مرکز را منفجر کردند. یکی از منابع آکسیوس گفت که نیروهای حزب‌الله و جمهوری حاضر در محل حضور آسیبی ندیدند. 

ایندیپندنت 

خروج از نسخه موبایل