سایت ملیون ایران

احمدیان به دیدار رئیس جمهور روسیه رفت؛ تمجید پوتین از روابط تهران مسکو

در دیدار ولادیمیر پوتین با علی‌اکبر احمدیان، سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت روسیه نیز حضور داشت

در دیدار ولادیمیر پوتین با علی‌اکبر احمدیان، سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت روسیه نیز حضور داشت

رئیس جمهور روسیه در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به این کشور سفر کرده است، از «شتاب در روابط دوستانه» تهران و مسکو تمجید کرد.

به گزارش وبسایت کرملین، دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، روز پنجشنبه ۲۲ شهریور برگزار شد.

بنابر این گزارش، ولادیمیر پوتین در این دیدار با اشاره به «شتاب در روابط دوستانه روسیه و ایران در سال‌های اخیر» گفت این موضوع به دلیل حمایت‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بوده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین درباره دیدار با همتای ایرانی خود، مسعود پزشکیان، در نشست کازان ابراز امیدواری کرد و گفت این احتمال هست که توافق جامع میان دو کشور در آن زمان امضا شود.

به نوشته وبسایت کرملین، علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، نیز در این دیدار تاکید کرد که هیچ تغییری در روابط ایران با روسیه و گسترش این روابط ایجاد نشده است.

این دیدار در حالی انجام شده است که آمریکا و سه کشور اروپایی گفته‌اند در واکنش به ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین اقدام به تحریم‌هایی از جمله علیه شرکت ایران‌ایر خواهند کرد.

علی‌اکبر احمدیان برای شرکت در اجلاس مقام‌های امنیتی کشورهای عضو گروه «بریکس» به سن‌پترزبورگ رفته است.

ریاست دوره‌ای این گروه امسال با روسیه است و نشست سران بریکس قرار است اول تا سوم آبان در شهر کازان برگزار شود.

از: رادیو فردا 

خروج از نسخه موبایل