سایت ملیون ایران

جبهه ملی ایران: یاد و نام جان باختگان راه آزادی را گرامی می داریم

یاد و نام جان باختگان راه آزادی را گرامی می داریم

دوسال از جان باختن دختر ۲۲ ساله ملت ایران، خانم مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد گذشت. با کشته شدن این دختر جوان، خیزش اعتراضی عظیمی در سراسر کشور نمودار شد که ماه ها ادامه یافته و هنوز امواج آن فرو ننشسته است. طی این اعتراضات مردمی، صدها نفر کشته شده و صد ها نفر مجروح گشته و برخی با شلیک شدن گلوله های ساچمه ای به چشمانشان، بینایی خود را از دست داده و هزاران نفر بازداشت و به زندان ها فرستاده شدند. این حرکت اعتراضی مردم ایران، بدون شک، یکی از برجسته ترین قیام های ملت ایران در دوران معاصر است که جامعه جهانی را به نحو بی سابقه ای تحت تاثیر قرار داد. تمام این اعتراضات ملت ایران به ویژه بانوان و جوانان این سرزمین به این شکل آغاز شد که حکومت، یک دختر ۲۲ ساله را به بهانه بیرون بودن چند تار مو از زیر روسری بازداشت کرد و به گونه ای مظلومانه به قتل رساند. در پی این رویداد تلخ شعار اصلی معترضان که در جهان انعکاس یافت، فریاد« زن، زندگی، آزادی» بود. منظور از «زن» در این شعار سه کلمه ای، حمایت از کرامت زن و حمایت از برابری زن و مرد بر طبق اعلامیه جهانی حقوق بشر، دفاع از حق انتخاب پوشش متعارف برای زنان به عنوان یکی از اولیه ترین حقوق انسانی آنان است. در کلمه «زندگی»، ملت ایران خواهان یک زندگی معمولی یعنی حق داشتن یک مسکن در این سرزمین پهناور، حق داشتن تامین اجتماعی، آموزش و درمان و شغل مناسب بود و آن را فریاد می کرد. و از کلمه «آزادی» ملت، حق آزادی انتخاب، حق داشتن تشکل و تجمع و حق داشتن مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی آزاد را طلب می کرد.

این شعار ها و این خواسته ها در حقیقت همان اهداف همیشگی وطنخواهان و ملیون ایران بوده و هستند که از ده ها سال پیش به عنوان آرمان آزادیخواهان و میهن دوستان این مرز و بوم همیشه مطرح شده اند. آزادی و استقلال که به طور قطع اولین گام جهت نیل به عدالت و رفاه اجتماعی هستند، همراه با جدایی دین از حکومت و حاکمیت ملی برخاسته از رای آزاد ملت ایران، احترام به کرامت انسانی و برابری حقوق زن و مرد همواره از اهداف اصلی ملیون ایران بوده اند.

خیزشی که با کشته شدن مهسا امینی در جامعه ایران به وقوع پیوست، در حقیقت انفجار مطالبات و اعتراضات انباشته شده ملت ایران بود که به طور ناگهانی با آن حرکت جنایت کارانه عوامل حکومت آشکار گردید.

مکنونات قلبی ملت ایران، اعتراض به سیاست های خارجی غلط و دور از منافع ملی، اعتراض به بحران اقتصادی ناشی از تحریم های بین المللی، از بین رفتن تولید داخلی، فساد های با ارقام نجومی وابستگان به مراکز قدرت و به هدر دادن منابع ملی کشور در پی اهداف ایدئولوژیک و دخالت های نا بجا در کشورهای منطقه است. بحرانی که موجب تورم و گرانی لجام گسیخته، فقر و بیکاری گسترده و تنگنای معیشتی وحشتناک این ملت گردیده است.

 سیاست های داخلی سرکوب گرانه حکومت جمهوری اسلامی، بستن فضای سیاسی جامعه، نادیده گرفتن آزادی های اساسی و اولیه ملت ایران مانند آزادی احزاب و تشکل های مدنی، آزادی تظاهرات و تجمعات، آزادی مطبوعات و رسانه های عمومی، آزادی انتخابات که سرمنشاء استقرار حاکمیت ملی است، همواره مورد اعتراض شدید ملت ایران بوده و می باشد.

جبهه ملی ایران در دومین سالگرد در گذشت خانم مهسا امینی، یاد و نام او و سایر جان باختگان در خیزشی که به نام او آغاز گردید را گرامی می دارد و به قدرتمداران حاکم هشدار می دهد که از مطالبات بر حق ملت ایران روی برنتابند و یقین بدانند که ملت بزرگ ایران سر انجام در تحقق آزادی و استقلال و استقرار حاکمیت ملی پیروز خواهد گردید.

هیات رهبری اجرائی جبهه ملی ایران

تهران- ۲۵ شهریور۱۴۰۳

خروج از نسخه موبایل