سایت ملیون ایران

جوایز امی به دست‌اندرکاران محصولات تلویزیونی اهدا شد؛ تاریخ‌سازی «شوگان» با ۱۹ جایزه

صدای آمریکا

«شوگان» که حماسه تاریخی مربوط به امپراتوری ژاپن است، با دریافت مجموع ۱۹ جایزه، از جمله جایزه معتبر بهترین درام، در مراسم جوایز امی امسال تاریخ‌ساز شد.

با این که موفقیت جهانی «شوگان»، که بیشتر گفت‌و‌گوهایش به زبان ژاپنی است، بعید به نظر می‌رسید، این سریال در مجموع ۱۹ جایزه به دست آورد، موفقیتی که برای سریال درامی که تنها یک فصل پخش شده است، یک رکورد است.

«شوگان» همچنین جوایز بهترین بازیگر مرد و زن را برای هیرویوکی سانادا و آنا ساوای به ارمغان آورد. این دو اولین بازیگران ژاپنی هستند که برنده جایزه امی در این رشته شده‌اند.

سانادا گفت: «شوگان به من آموخت که وقتی مردم با هم کار می‌کنند، می‌توانند معجزه کنند.»

ساوای هم با دریافت جایزه‌اش غرق احساسات شد و گفت: «قبل از اعلام نامم گریه می‌کردم. امروز خیلی به هم ریخته‌ام.»

شگفتی بعدی جوایز امی امسال محصولی کمدی از شبکه «اچ‌بی‌او» بود. «هکز»، که درباره یک کمدین ۷۰ ساله و یک نویسنده جوان است، به عنوان بهترین سریال کمدی انتخاب شد و سبب شد دست برنده سال گذشته این جایزه، یعنی «خرس»، از این جایزه گوتاه بماند.

لوسیا آنیلو، تهیه‌کننده اجرایی «هکز»، گفت: «ما واقعا احساس می‌کنیم که [کمدی] می‌تواند شکاف‌ها را از بین ببرد… وقتی همراه با کسی می‌خندی، وجه اشتراکی با او داری. پس لطفا از کمدی حمایت کنید و حقیقت را به قدرتمندان بگویید.»

با این حال «خرس» هم رکورد خود را برای یک کمدی که بیشترین جوایز امی را دریافت کرده است، شکست و ۱۱ جایزه را به خانه برد.

جرمی آلن‌وایت جایزه بهترین بازیگر کمدی و اِبِن ماس-بَکرَک جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را مانند سال گذشته دریافت کردند.

سریال «بچه‌گوزن شمالی» محصول نتفلیکس هم، که داستان دلخراش تعقیب یک متصدی بار توسط یک مشتری است، به عنوان بهترین سریال کوتاه انتخاب شد.

ریچارد گاد، بازیگر و نویسنده «بچه‌گوزن شمالی» – که این سریال را بر اساس زندگی واقعی خودش ساخته است – گفت: «ده سال پیش، از کار افتاده و ویلان بودم.هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم بتوانم دوباره زندگیم را جمع و جور کنم. ولی بیشتر از ده سال بعد، اینجا هستم و دارم یکی از بزرگترین جوایز نویسندگی برای تلویزیون را می‌گیرم.»

برندگان جوایز امی، جایزه سالانه محصولات تلویزیونی، با آرای نزدیک به ۲۲ هزار مجری، کارگردان، تهیه‌کننده، و سایر اعضای آکادمی تلویزیونی هالیوود انتخاب می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل