جشن تولد ایقان شهیدی دانشجوی بهائی، آزادۀ در بند

marassme-ighan

سایت ملیون ایران: روز ۱۷ تیر ۱۳۹۳ تعدادی از فعالان سیاسی و حقوق بشر کرمانشاه و بستگان «ایقان شهیدی» دانشجوی بهائی زندانی در منزل پدری وی در کرمانشاه گرد آمدند تا به مناسبت تولد او جشنی برگزار کرده و یادش را گرامی دارند. در این مراسم نخست مادر ایقان به بخش از مشکلات فرزندش در زندان رجائی شهر از جمله قطع امکان دریافت نامه از زندان اشاره کرد. وی تاکید کرد حتی به حفاظت اطلاعات زندان رجائی شهر اعلام کرده هر مشکلی در نامه‌ها هست اعلام کنند که مسائل رعایت گردد تا خانواده بتوانند با فرزندشان حداقل با نامه ارتباط داشته باشند. با این وصف این مساله هم مورد قبول قرار نگرفته است. تلفن هم که از گذشته قطع بوده است به این ترتیب عملاً مسئولان زندان رجائی شهر حتی اجازۀ ارتباط خانوادگی را هم از بین برده‌اند. علاوه بر آن شرایط داخل زندان هم مشکلات زیادی دارد که به عنوان مثال سال گذشته در دی ماه آب گرم قطع بوده و زندانیان مجبور بودند با آب سرد استحمام کنند. همچنین به شدت از کیفیت غذای آنجا گلایه داشت.

در ادامۀ مراسم مقداری موزیک نواخته شده و آقای دشتیان شاعر کرمانشاهی به بیان خاطراتش با ایقان پرداخته و اشعاری به یاد او قرائت کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت. بیت اول یکی از شعرها هم به این شرح بود:

خاطرت هست که گفتی من و تو همسفریم
رهسپار سفر از پیچ و خم پر خطریم

در انتهای مراسم هم مادر ایقان شعر

ای که توئی همه کسم، بی تو می‌گیره نفسم
اگه تو رو داشته باشم، به هر چی می‌خوام می‌رسم

را خواند که همۀ حضار با هم‌خوانی چند بارۀ آن یاد ایقان را گرامی داشتند.

گفتنی است ایقان شهیدی دانشجوی محرم از تحصیل بهائی متولد ۱۷ تیر ۱۳۶۷ به جرم تلاش برای حق تحصیل در ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ بازداشت و به ۵ سال زندان محروم گردید که تا کنون حدود ۲۷ ماه آن سپری شده است. وی اکنون در زندان رجائی شهر به سر می‌برد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل