سایت ملیون ایران

دیدار خارج از برنامه مکرون با پزشکیان

macron.jpgرادیو بین المللی فرانسه – امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در ملاقات با مسعود پزشکیان، همتای ایرانی خود، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، از او خواست که برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه بکوشد.

کاخ الیزه با اعلام این خبر افزود که در این ملاقات رئیس جمهوری فرانسه بر مسئولیت حکومت ایران در کاستن از تنش‌های عمومی در منطقه تأکید کرد و برای رسیدن به این هدف حکومت ایران را ترغیب نمود که از نفوذ خود نزد عاملان بی ثباتی منطقه که از حمایت تهران نیز برخوردارند استفاده کند. با این سخن کاخ الیزه و رئیس جمهوری فرانسه تلویحاً رژیم ایران را یکی از عوامل مهم تنش در منطقه دانسته‌اند. در بیانیۀ کاخ الیزه همچنین آمده است که امانوئل ماکرون از همتای ایرانی خود خواسته است که برای دست یابی به آتش-بس در غزه و پایان دادن به منازعات اسرائیل و حزب‌الله بکوشد.

در ماه اوت گذشته، رئیس جمهوری فرانسه در یک گفتگوی تلفنی با مسعود پزشکیان از او خواسته بود که برای پیشگیری از تشدید تنش‌های نظامی در منطقه تمام تلاش و نیروی خود را به کار بگیرد.

در گفتگوی دیروز خود با مسعود پزشکیان، امانوئل ماکرون بار دیگر بر نگرانی عمیق خود در خصوص برنامۀ اتمی ایران و مسیر کنونی آن تأکید کرد و خواستار همکاری کامل جمهوری اسلامی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک برای رفع نگرانی ها شد.

از: گویا 

خروج از نسخه موبایل