سایت ملیون ایران

ممانعت از مرخصی «شهریار براتی‌نیا»، زندانی سیاسی در زندان اوین

ایران وایر

شهریار براتی‌نیا، زندانی سیاسی اهل یاسوج به اتهام «اجتماع و تبانی و اقدام  علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به هشت‌سال و هشت‌ماه حبس تعزیزی محکوم شده است.

آقای براتی‌نیا که بدون مرخصی در زندان اوین به سر می‌برد، از مرداد ماه سال ۱۴۰۲ توسط پلیس دولت ترکیه به ایران دیپورت و تحویل نیروهای امنیتی داده شد و مدت ۹۸روز در سلول انفرادی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی تحت شکنجەهای جسمی و روانی قرار داشت.

بە گزارش منابع مطلع و نزدیک به خانواده «براتی‌نیا»، به دلیل بیماری مادر وی و دشوار بودن سفرهای هفتگی خانواده این زندانی سیاسی برای ملاقات با او در زندان اوین، خانواده و خود شهریار براتی‌نیا بارها درخواست مرخصی استعلاجی را از مقامات زندان و ‌مقامات قضایی نمودەاند.

درخواست‌های این خانواده برای مرخصی و همچنین بررسی صلاحیت پرونده توسط دیوان عالی کشور همچنان در دست بررسی بوده و هیچ نتیجه‌ای تا این لحظه اعلام نشده است.

بە دلیل شرایط سخت خانواده «براتی‌نیا »و نداشتن شرایط برای ملاقات منظم به دلیل وضعیت مالی و جسمانی، پیگیری‌های این خانوادە برای درخواست عف مشروط و  یا مرخصی استعلاجی بە نتیجە نرسیدە و  همچنان هیچ راه‌کاری از سوی مقامات قضایی برای بهبود شرایط او فراهم نشده است.

خروج از نسخه موبایل