سایت ملیون ایران

زندان اوین؛ بلاتکلیفی وریشه مرادی به ۴۲۲ روز رسید

خبرگزاری هرانا – وریشه مرادی، که با اتهام بغی روبروست، اکنون ۴۲۲ روز است که در شرایط بلاتکلیف و بدون امکان ملاقات با خانواده و وکیل، در زندان اوین بسر می‌برد. او یک بار در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه شده اما جلسات بعدی رسیدگی به اتهامات وی به دلیل بهانه‌ تراشی‌های مسئولان مربوطه لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وریشه مرادی کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

خانم مرادی اواخر خردادماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهامات بغی و عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون مخالف نظام محاکمه شد. پس از آن دو جلسه دیگر برای رسیدگی به اتهاماتش تعیین شد که با بهانه تراشی های مسئولین مربوطه لغو شد. این متهم سیاسی نزدیک به ۱۴ ماه است که در بلاتکلیفی بسر میبرد و کماکان زمانی برای برگزاری جلسه دادگاه او تعیین نشده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده خانم مرادی ضمن تایید این خبر به هرانا گقت: “وریشه کماکان از ملاقات با خانواده و وکیل محروم است. او از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی، از ملاقات و امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده و وکیل محروم شده بود که ممنوعیت تماس وی اخیرا لغو شده است.”

وریشه مرادی در تاریخ دهم مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ پنجم دی ماه ۱۴۰۲، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

لازم به ذکر است، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات این متهم سیاسی در تاریخ چهاردهم مردادماه، به دلیل عدم حضور خانم مرادی در شعبه قضایی مذکور برگزار نشد. چهارشنبه ۷ شهریور مجددا  جلسه دادگاه خانم مرادی به دلیل عدم حضور نماینده دادستان و قاضی عموزاد که به عنوان مستشار باید حضور پیدا میکرد، لغو شد.

خروج از نسخه موبایل