سایت ملیون ایران

سازمان مهندسان جبهه ملی ایران: بنام آزادی ملت ایران

 

بنام آزادی ملت ایران

رخداد تلخ و غمبار انفجار در معدن زغال سنگ شهرستان طبس در واپسین روز شهریور ماه و از دست رفتن جان های عزیز تعداد زیادی از کارگران شریف هموطن باعث غم و افسوس ژرف ما در سازمان مهندسان جبهه ملی ایران گردید. این نخستین حادثه از این دست حوادث تحت مدیریت ناکارآمد مسئولین هیات حاکمه نبوده و بی شک با ادامه روند موجود، آخرین آن نیز نخواهد بود . شوربختانه در سال های اخیر شاهد فقدان مدیریت کارآمد، با کاهش روز افزون و طرد مدیران کارآزموده و در نتیجه آن، با کمتر شدن دیدگاه تخصصی مرتبط با مباحث ایمنی و بهداشت محیط های کارگاهی و صنعتی (HSE)، هر روز شاهد حوادث ناشی از کار در نقاط گوناگون کشور عزیزمان هستیم که منجر به جان باختن تعداد زیادی از کارگران شرافتمند میهنمان می‌شود. آنچه در این میان و بالاخص در حادثه معدن طبس و موارد مشابه آن درسایر معادن کشور کاملا آشکار است، واگذاری ثروت ملی ایرانیان به ثمن بخس به بخشِ به اصطلاح خصوصی اما در نهان، کاملا وابسته به نزدیکان ناکارآمد و نالایق هیات حاکمه و آقازاده های نظام موسوم به اسلامی است که فساد و ناکارآمدی آنان در مدیریت وبهره برداری درست و ایمن از این معادن موجب از میان رفتن سرمایه های انسانی و سرزمینی کشورمان میگردد.

چپاول معادن کشور توسط این گروه از شرکت های ناکارآمد وابسته و همچنین عدم رعایت مسائل ایمنی توسط اینان از قبیل کنترل و نظارت بر گازهای خطرناک با سیستم های هشدار دهنده خودکار برای اندازه گیری و کنترل مداوم گازهای قابل اشتعال، آموزش های مداوم به کارگران، استفاده از تجهیزات ایمنی به روز، بازرسی دوره ای منظم توسط تیم های متخصص و مستقل برای بررسی سیستم های تهویه و همچنین ایمنی و برسی دقیق و پیوسته زیرساخت های معادن از لحاظ مقاومت سازه ای، باعث بروز حوادثی چنین تلخ میگردد. جای بیان دارد که در سایه عدم تحمل تشکیل هرگونه سندیکاهای مستقل کارگری و برخورد های امنیتی با فعالان حقوق کارگران، به شکل روز افزون موجب بدتر شدن شرایط کاری برای کارگران رنج دیده هموطن گردیده است.

سازمان مهندسان جبهه ملی ایران ضمن تقدیم دل آرامی به خانواده های جانباختگان و بازماندگان آنان به مسئولین هیات حاکمه هشدارمیدهد که با احترام به حقوق ملت و قوانین مربوطه، ضمن عمل به وظایف ذاتی خود در بکارگیری مدیران، کارگزاران و پیمانکاران متخصص در طی روند های شفاف و قانونی، از بروز حوادثی این چنین تلخ و جانکاه جلوگیری به عمل آورند.

سازمان مهندسان جبهه ملی ایران

تهران – پنجم مهر ماه ۱۴۰۳

خروج از نسخه موبایل