سایت ملیون ایران

یک زندانی در تبریز اعدام شد/ صدور و تایید ۲ حکم مرگ همزمان با رهایی یک تن از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان تبریز به اجرا درآمد. از طرفی یک متهم در تهران از بابت اتهام قتل توسط شعبه ۱۰ دادگاه کیفری این استان به اعدام محکوم شد. همچنین یک متهم در همدان از بابت اتهام تجاوز به اعدام محکوم و این حکم توسط شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور تایید شد. از سوی دیگر یک متهم در شهرستان حمیدیه که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود با کسب رضایت اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه روز پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان تبریز اعدام شد.

هویت این زندانی، شاهین یوسف اوغلی، ۴۱ ساله و اهل میاندوآب گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، این زندانی چهار سال پیش از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر بازداشت و سپس توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانی توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

تایید حکم اعدام یک متهم در دیوان عالی کشور

به گزارش همشهری آنلاین، حکم اعدام یک متهم توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

رئیس روابط عمومی دادگستری استان همدان در این خصوص گفت: کمتر از ۹ ماه پیش، فردی با هویت “ع-س” به اتهام تجاوز به عنف بازداشت و توسط مرجع قضایی در همدان به اعدام محکوم شد.

اخیرا این حکم در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات شعبه ۳۹ این مرجع قضایی حکم اعدام وی را تایید کرده و به زودی حکم اعدام وی در همدان اجرا خواهد شد.

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران

به گزارش اعتمادآنلاین، برای یک زندانی در تهران حکم اعدام صادر شد.

بر اساس این گزارش، سال گذشته پسری نوجوان با اطلاع به ماموران پلیس که جسد مادرش به نام نازیلا ۳۹ ساله را در خانه پیدا کرده است گفت: پدر و مادرش از چند ماه قبل با هم درگیری شدیدی داشتند و با گذشت چندین ساعت از پدرش بیخبر است.

ماموران با اطلاعاتی که به دست آوردند فرخ، شوهر نازیلا، را شناسایی و بازداشت کردند، پس از صدور کیفرخواست علیه متهم، پرونده وی برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی فرزندان مقتول درخواست صدور حکم اعدام را کردند.

فرخ در دادگاه، علیرغم قبول اتهام قتل ادعا کرد که در دفاع از خودش این کار را کرده است و گفت: “فکر می‌کردم همسرم به من خیانت می‌کند. او رفتارهای عجیبی داشت. دیگر با من مهربان نبود. عصبی و پرخاشگر شده بود. همسرم می‌گفت دیگر نمی‌خواهد با من حرف بزند. یک روز قبل از حادثه به چالوس رفته بود، پرسیدم برای چه رفته است؟ گفت به تو ربطی ندارد و دیگر حق نداری درباره کارهایم از من بپرسی، این رفتارها نشان می‌داد به من خیانت می‌کند. برای همین با هم درگیر شدیم و او را زدم، البته اول او به من چاقو زد.”

به دستور بازپرس، پیش از جلسه دادگاه با توجه به ادعاهای فرخ مبنی بر دفاع از خود در مقابل همسرش که با چاقو به او حمله کرده بود، او به پزشکی قانونی فرستاده شد اما متخصصان اعلام کردند هیچ جراحتی روی بدن این مرد وجود ندارد و او با کسی درگیر نشده است.

بعد از پایان گفته‌های متهم و وکیل مدافع او، هیات قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و متهم را به اعدام محکوم کردند.

یک زندانی در حمیدیه از اعدام رهایی یافت

به گزارش میزان، یک زندانی در شهرستان حمیدیه از مجازات اعدام رهایی یافت.

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان در این خصوص گفت: این متهم سال ۱۳۸۵ از بابت اتهام قتل دستگیر و سپس توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

عبدالحمید امانت بهبهانی افزود: با تلاش بزرگان، رئیس و دادستان شعبه اول شورای حل اختلاف حوزه قضایی حمیدیه با کسب رضایت ثبتی اولیای دم، این زندانی به آغوش گرم خانواده بازگشت.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

خروج از نسخه موبایل