سایت ملیون ایران

در خصوص حملات موشکی به اسرائیل آمریکا ظرف نیم ساعت، ۳ پیام برای ایران فرستاد

یک وبگاه عراقی اعلام کرد که دولت آمریکا، پیش از عملیات وعده صادق ۲، در کمتر از نیم ساعت ۳ پیام از طریق بغداد به تهران ارسال کرد.
 
آمریکا ظرف نیم ساعت، ۳ پیام برای ایران فرستاد
 
آفتاب‌‌نیوز :

بغداد الیوم به نقل از یک منبع آگاه، امروز پنجشنبه از محتوای سه پیام فوری آمریکا به ایران خبر داد. 

به گفته این منبع، واشنگتن به شیوه‌های مختلف، توانمندی موشکی ایران را از نزدیک زیر نظر دارد و به‌شدت نگران ارتقای برنامه موشکی ایران و رسیدن به مرحله مافوق‌صوت آن است. زیرا سامانه پاتریوت و سایر سامانه‌های پدافند هوایی موجود کمتر می‌توانند آن‌ها را رهگیری کنند. 

این منبع تصریح کرد که: آمریکا در مرحله آمادگی ایران برای حمله موشکی سه‌شنبه‌شب تحت عنوان عملیات وعده صادق ۲ علیه اسرائیل، ظرف نیم ساعت از طریق عراق سه پیام فوری به تهران ارسال کرد که محتوای همه آن‌ها این بود: «به پایگاه‌های ما حمله نکنید».

وی افزود که واشنگتن نگران بود پایگاه‌هایش چه از سوی ایران و چه از سوی گروه‌های نزدیک به آن مورد حمله قرار گیرد. بااین‌وجود، با پیش‌بینی هرگونه تحولات سریع، به حالت آماده‌باش بود و تمامی اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

سه‌شنبه‌شب، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف قراردادن عمق صهیونیست‌ها به ترور رئیس‌دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه، دبیرکل حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله و مستشار عالی سپاه در لبنان سردار شهید نیلفروشان پاسخ داد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح سرلشکر محمد باقری تصریح کرد که در این عملیات که با عنوان وعده صادق ۲ صورت گرفت، تنها پایگاه‌های نظامی زده شد؛ سه پایگاه نظامی هوایی اصلی رژیم صهیونیستی از جمله مقر موساد، پایگاه هوایی نواتیم محل اصلی نگهداری جنگنده‌های F ۳۵، پایگاه هوایی هاتسریم پایگاه مبدأ عملیات ترور سید حسن نصرالله، رادار‌های راهبردی و مراکز تجمع تانک‌ها، نفربر‌ها و نفرات رژیم صهیونیستی در منطقه اطراف غزه هدف قرار گرفت.

 
 
 
 
خروج از نسخه موبایل