سایت ملیون ایران

محرومیت ولی‌‌الله قدمیان، شهروند بهائی از رسیدگی پزشکی در زندان اوین

محرومیت ولی‌‌الله قدمیان، شهروند بهائی از رسیدگی پزشکی در زندان اوین

ولی‌الله قدمیان، شهروند بهائی که در زندان اوین درحال سپری کردن دوران حبس و محکومیت خود است، از رسیدگی پزشکی تخصصی محروم است.

آقای قدمیان، زندانی سیاسی در مهرماه سال گذشته، توسط شعبه سی‌و‌شش دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به دو سال حبس محکوم شده بود، و در زندان اوین دوران حبس خود را می‌گذراند.

خبرگزاری هرانا، مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران اعلام کرده است که «ولی‌ الله قدمیان، شهروند بهائی ۶۷ ساله از رسیدگی پزشکی تخصصی محروم مانده است. این زندانی سیاسی اخیرا برای درمان به بیمارستان اعزام شده و پس از مدتی کوتاه، بدون دریافت رسیدگی پزشکی مناسب به زندان بازگردانده شد».

هرانا به نقل از یک منبع معتبر نوشت که «آقای قدمیان از بیماری ریوی در زندان رنج می‌برد، مدت زیادی با علایم سرماخوردگی، تب و لرز در زندان مواجه بوده و در این مدت مسئولان بهداری تنها به تجویز آنتی بیوتیک برای وی بسنده کرده‌اند.»

این منبع مطلع ادامه داد: «با بدتر شدن شرایط و وخامت حال این زندانی بهایی، به دستور پزشک زندان با انجام آزمایش مشخص شد که او از ناحیه ریه دچار آسیب شده و نیاز به درمان تخصصی دارد.»

بنا به اطلاع، تاکنون ضابط پرونده با تمام تقاضاهای مرخصی ولی الله قدمیان مخالفت کردهاست.

ولی الله قدمیان در اردیبهشت ۱۴۰۲ در رابطه با گورستان بهاییان تهران دستگیر شده و ازآن زمان تا امروز در زندان است.

منابع غیررسمی در ایران اعلام کرده‌اند که بیش از سیصد هزار بهائی در ایران زندگی می‌کنند؛ اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشت را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد.

به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره «حقوق بهائیان» در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

خروج از نسخه موبایل