سایت ملیون ایران

سازمان ملل: دست کم ۴۰۰ هزار فلسطینی در شمال نوار غزه گرفتار شده‌اند

ار اف ای 

فیلیپ لازارینی کمیسر آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا)، روز چهارشنبه ۹ اکتبر (۱۸ مهر)، هشدار داد که دست‌کم ۴۰۰ هزار نفر فلسطینی در شمال نوار غزه گرفتار شده‌اند و هیچ جای امنی برای پناه بردن ندارند.

تصویری از مردم فلسطینی آواره در نواز غزه AP – Fatima Shbair

در حالیکه یک سال از حملۀ حماس به اسرائیل و ادامه یافتن درگیری‌ها در نوار غزه می‌گذرد، فیلیپ لازارینی کمیسر آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA)، روز چهارشنبه ۹ اکتبر (۱۸ مهر)، شمال غزه را «جهنم بی‌پایان» توصیف کرد و گفت: «دست‌کم ۴۰۰ هزار فلسطینی در این منطقه گرفتار شده‌اند زیرا هیچ جای امنی در ان وجود ندارد».

فیلیپ لازارینی در ادامه تصریح کرد: «بسیاری ازمردم در شمال نوار غزه به‌ویژه در اردوگاه آوارگان جبالیا که بزرگترین اردوگاه آوارگان شهری در این منطقه است، از پیروی از دستورات اخیر مقامات اسرائیلی برای تخلیه امتناع می‌کنند زیرا به خوبی می‌دانند که هیچ مکانی در نوار غزه امن نیست».

ارتش اسرائیل که روز یکشنبه جبالیا و محله‌های مجاور آن را محاصره کرده است، با صدور بیانیه‌ای از ساکنان جبالیا خواسته است که به «منطقه بشردوستانه» مواسی بروند.

فیلیپ لازارینی با بیان اینکه پناهگاه‌های آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی مجبور شده‌اند فعالیت خود را متوقف کنند، دربارۀ خطر «گسترش گرسنگی» در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین تأکید کرد: «عملیات نظامی اخیر ارتش اسرائیل در شمال نوار غزه، اجرای مرحله دوم کارزار واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان این منطقه را تهدید می‌کند.»

فیلیپ لازارینی در ادامه خواستار برقراری آتش‌بس فوری شد و افزود که کودکان به عنوان نخستین قربانیان جنگ، بیشتر از همه رنج می‌کشند.

در همین حال، وزارت بهداشت غزه، روز چهارشنبه اعلام کرد که بیش از ۴۲ هزار نفر از زمان آغاز درگیری‌ها بین اسرائیل و حماس کشته شده‌اند.

خروج از نسخه موبایل