سایت ملیون ایران

دهمین روز از اعتصاب زرتشت احمدی راغب در زندان قزلحصار کرج

خبرگزاری هرانا – زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج که از بیماری های متعددی رنج میبرد، در اعتراض به احکامی که در طول دوران تحمل حبس علیه وی صادر و به اجرا در آمده است، در دهمین روز از اعتصاب خود بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زرتشت احمدی راغب، کماکان در اعتصاب به سر می‌برد.

یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی در گفت‌وگو با هرانا، ضمن تأیید این خبر بیان کرد: “زرتشت احمدی راغب که از بیماری های متعدد رنج می‌برد، در اعتراض به احکامی که در طول دوران تحمل حبس علیه وی صادر و به اجرا در آمده، ۱۰ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.”

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، وی با وجود ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله فتق، آرتروز و مشکلات چشمی از رسیدگی پزشکی تخصصی و اعزام به بیمارستان محروم است. آقای احمدی راغب به دلیل تداوم اعتصاب غذا با ضعف جسمانی شدید مواجه شده است.

زرتشت احمدی راغب در تیرماه سال جاری، در خصوص پرونده ای که با شکایت مسئولان زندان قزلحصار کرج در طول دوران تحمل حبس علیه وی گشوده شده، به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد. با به اجرا درآمدن این حکم از آزادی محکومیت پنج ساله آقای احمدی راغب که بخشیده شده بود جلوگیری به عمل آمده است.

زرتشت احمدی راغب اواخر اسفند ماه ۱۴۰۱ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در خردادماه سال گذشته، توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و هشت ماه حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد. در خصوص این پرونده، پنج سال حبس برای وی قابل اجرا است.

در شهریورماه ۱۴۰۲، زرتشت احمدی راغب به همراه شماری دیگر از زندانیان سیاسی، از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل شدند.

آقای راغب پیشتر نیز به واسطه فعالیت‌های خود سابقه برخورد قضایی و تحمل حبس را داشته است.

خروج از نسخه موبایل