سایت ملیون ایران

دو زندانی در زندان ارومیه اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز، حکم دو زندانی که پیشتر از بابت جرائم غیر سیاسی از جمله اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان ارومیه اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز ۱۹ مهر ۱۴۰۳، دو زندانی در زندان ارومیه اعدام شدند.

هویت یکی از آنها “برهان انصاری، اهل ارومیه” توسط هرانا احراز شده است.

آقای انصاری از سه سال قبل از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود. زندانی دیگر که اهل بوکان بود، پیشتر از بابت اتهام مشابه حکم اعدام دریافت کرده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران طی بازه زمانی ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۴، دست کم ۸۱۱ شهروند شامل ۴ کودک-مجرم در زندان های ایران اعدام شدند. این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۳.۰۶% افزایش داشته است. از این میزان حکم ۴ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین در این مدت، ۱۸۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند که شامل صدور ۳ حکم اعدام در ملاعام است. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۵۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

خروج از نسخه موبایل