سایت ملیون ایران

یک زندانی در زندان بیرجند اعدام شد

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان بیرجند به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، سحرگاه یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان بیرجند اعدام شد.

هویت این زندانی، “بهمن شیخ‌ حسینی، ۳۲ ساله، فرزند مناف، اهل زاهدان، متاهل و پدر سه فرزند” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، آقای شیخ‌ حسینی، در بهمن سال ۱۴۰۱ از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر در بیرجند بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده بود.

در این گزارش آمده است، اجرای حکم اعدام این زندانی، بدون انجام ملاقات آخر با خانواده وی صورت گرفته است. همچنین آقای شیخ‌ حسینی قبل از اجرای حکم اعدام، با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده و در زمان اجرای حکم از وضعیت جسمی نامناسبی برخوردار بوده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانی توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران طی بازه زمانی ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۴، دست کم ۸۱۱ شهروند شامل ۴ کودک-مجرم در زندان های ایران اعدام شدند. این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۳.۰۶% افزایش داشته است. از این میزان حکم ۴ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین در این مدت، ۱۸۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند که شامل صدور ۳ حکم اعدام در ملاعام است. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۵۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

خروج از نسخه موبایل