سایت ملیون ایران

نامه سرگشاده‌ی نهضت مقاومت ملی ایران به اتحادیه اروپا در خصوص نقض مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه در خلیج فارس

به اتحادیه اروپا در خصوص نقض مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه در خلیج فارس

نهضت مقاومت ملی ایران، به عنوان سازمانی که در سال ۱۹۸۲ توسط دکتر شاپور بختیار، برای مبارزه با رژیم جمهوری اسلامی بنیان گذاشته شد، همواره از اصول استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ایران در برابر هر گونه تهدید داخلی و خارجی دفاع کرده است، بار دیگر بر حق بی‌چون ‌و چرای ملت ایران بر جزایر سه‌گانه “تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی” تأکید می‌کند. این جزایر از زمان‌های دور تا به امروز؛ یعنی قبل از ایجاد امارات متحده‌ی عربی متعلق به ایران بوده‌اند و بنابراین حقیقت تاریخی، همچنین بنابر حقوق بین‌الملل، هیچ سازمان یا حکومتی حق ندارد این حقیقت تاریخی و حقوقی را به چالش بکشد. دکتر شاپور بختیار، بنیان‌گذار و رهبر نهضت مقاومت ملی ایران، همواره برای دفاع از آزادی، استقلال سیاسی و اقتصادی ملت و تمامیت ارضی ایران مبارزه کرده؛ در سخنرانی‌ها و نوشته‌های خود بارها بر لزوم حفظ مرزهای ایران و پاسداری از حقوق تاریخی ملت تأکید نموده‌است. در همین راستا، ما نیز با پافشاری بر همان اصول راسخ، مخالفت قاطع خود را با هر گونه دخالت خارجی در امور ایران، به ویژه ادعاهای بی‌اساس امارات متحده عربی در خصوص مالکیت بر جزایر سه‌گانه، که نیز دول سوداگر چین و روس ـ ولادیمیر پوتین ـ را با خود همصدا کرده است؛ اعلام می‌داریم.اتحادیه اروپا که می‌بایست همواره مدافع حقوق بین‌الملل و قراردادهای مربوط به آنها باشد، باید به این واقعیت تاریخی و سیاسی نیز احترام بگذارد که جزایر مذکور حریم لاینفک کشور ایران است. توجه به اسناد و مدارک متعدد، چه در نقشه‌های تاریخی و قراردادهای بین‌المللی، به وضوح نشان می‌ دهد که این جزایر همواره در قلمرو ایران بوده‌اند. هرگونه زیرپا گذاشتن این حق ملی، نه تنها به منافع ایران، بلکه به ثبات و امنیت کل منطقه خلیج فارس آسیب خواهد رساند.

 نهضت مقاومت ملی ایران به اتحادیه اروپا هشدار می‌دهد که هرگونه جانبداری از ادعاهای کاذب و ساختگی برخی کشورها از جمله امارات متحده عربی، به معنای نادیده گرفتن حقوق ملت ایران است. ایرانیان به عنوان ملتی سربلند و تاریخی، هرگز اجازه نخواهند داد که تمامیت ارضی و حق حاکمیتشان، که طی هزاره‌ها به آن وفادار بوده‌ و از آن دفاع کرده‌اند، مورد تعرض قرار گیرد. دکتر شاپور بختیار، آخرین نخست‌وزیر نظام مشروطه و قبل از وقوع انقلاب اسلامی آیت‌الله خمینی، بارها هشدار داده بود که هرگونه کوتاه آمدن در برابر زیاده‌خواهی‌های خارجی، به معنای خیانت به ملت و سرزمین ماست.

به همین ترتیب، ما نیز به با احترام به اتحادیه اروپا یادآور می‌شویم که هیچ قدرت خارجی حق دخالت در سرنوشت این جزایر را ندارد. کشور و ملت ایران را نبایست با رژیم توتالیتر مسلط بر ایران مترادف دانست؛ آنطور که متأسفانه برخلاف دیپلماسی اصیل، در بیانیه اتحادیه اروپا مشهود است.

ستیز ملت ایران با رژیم دینی حاکم، تا سرنگونی این نظام سیاه و بیگانه با فرهنگ دیرپای ایرانی، هرگز به معنی کوتاهی ازمقابله با خطراتی که از خارج منافع ملی‌اش را تهدید کند؛ نیست!

ما، ضمن پشتیبانی از اقدامات اتحادیه اروپا علیه جنگ‌افروزی و توسعه‌طلبیِ ولادیمیر پوتین در اوکراین انتظار داریم که اتحادیه اروپا به جای دامن زدن به چالش‌های بی‌اساس و حمایت از ادعاهای بی‌پایه، به حاکمیت ملی ایران احترام بگذارد و در راستای حفظ صلح و ثبات در منطقه گامی مؤثر بردارد.

 

ایران هرگز نخواهد مرد

پنجشنبه، ۲۴ اکتبر ۲۰۲۴

نهضت مقاومت ملی ایران

 

خروج از نسخه موبایل