سایت ملیون ایران

مصاحبه خبرساز علی اکبر ولایتی با فایننشال تایمز

velayati.jpg

– علی‌اکبر ولایتی، وزیر خارجه سابق پیشین و مشاور علی خامنه‌ای، به فایننشال تایمز گفت که جمهوری اسلامی در حال بازبینی سیاست خارجی خود برای بهبود روابط با کشورها، از جمله کشورهای اروپایی است

– ما در حال تعریف مجدد یک توازن جدید در روابط با کشورهای غربی، شرقی و در حال توسعه هستیم. ما از دوستی با هر کشوری، از اروپا تا آسیا یا آفریقا استقبال می‌کنیم

– آیا این یک نرمش قهرمانانه جدید رهبری است؟ یا مخاطبان اصلی سخنان ولایتی چپ و لیبرال های حامی فلسطین در کشورهای غربی هستند؟

:::

بی بی سی – آقای ولایتی در مصاحبه با نشریه فایننشال تایمز چاپ لندن، با وجود متهم کردن آمریکا به حمایت «بی قید و شرط» از اسرائیل گفت: «جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با هر کشور غربی است که به دنبال تعامل واقعی با ایران است، مشروط بر اینکه به حاکمیت ایران احترام بگذارد و با ما برابر رفتار کند.»

او افزود: «ایران برای ترمیم روابط تیره با کشورهای اروپایی تلاش می‌کند و همچنان برای از سرگیری گفتگوها در مورد بن بست هسته‌ای با آمریکا آمادگی دارد.»

علی اکبر ولایتی، وزیر امور خارجه پیشین ایران که روابط نزدیکی با آیت‌الله خامنه‌ای دارد در این مصاحبه گفت: «ما فعالانه در حال بازتعریف تعادل جدید در روابط با کشورهای غربی، شرقی و در حال توسعه هستیم.»

آقای ولایتی در این مصاحبه گفت:« آنچه جو بایدن به آرامی می‌گوید، ترامپ آشکارا می‌گوید. ما تجربه برخورد با هر دو را داریم و سابقه خوبی در مذاکره با آمریکا نداریم. ما به حسن‌نیت آمریکا اعتقادی نداریم. حمایت مستقیم و بی‌قید و شرط آمریکا از اسرائیل و درخواست‌های همزمان آن برای کاهش تنش از طریق واسطه‌ها، دو روی یک سکه است.»

او که یک روز پس از حمله اسرائیل به چندین هدف نظامی در سه استان ایران با فایننشال تایمز گفتگو کرد، حملات اسرائیل را «هیاهو برای هیچ» خواند و اسرائیل را به دامن زدن به «بی‌ثباتی» منطقه متهم کرد.

به نقل از: گویا

 

خروج از نسخه موبایل