شهرام امیری “دانشمند هسته‌ای” ایران اعتصاب غذا کرد

استقبال مقام‌های ایرانی از شهرام امیری در فرودگاه تهران

سایت ملیون ایران: آقای شهرام امیری که به آمریکا رفته بود و سپس ادعا نمود که آمریکائی ها او را ربوده اند و به ایران بازگشت، سه سال است که در جمهوری اسلامی بلاتکیلف است و یکماه است که در اعتصاب غذا بسر میبرد. خانواده آقای امیری اکنون فاش ساخته که که پیش از بازگشت وی به کشور، آنها یک ماه در بازداشت بوده‌اند تا او مجبور به بازگشت شود.

استقبال مقام‌های ایرانی از شهرام امیری در فرودگاه تهران
استقبال مقام‌های جمهوری اسلامی از شهرام امیری در فرودگاه تهران

به گزارش ار اف ای، شهرام امیری که مقامات جمهوری اسلامی از او به عنوان “دانشمند هسته‌ای” یاد می‌کردند، پس از حدود ۳ سال بلاتکلیفی در بند امنیتی زندانِ “پادگانِ جی” تهران، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

به گزارش سحام نیوز، شهرام امیری – پژوهشگر و متخصص رادیو ایزوتوپ‌های پزشکیِ دانشگاه صنعتیِ مالک اشتر(وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران)، یک ماه است که اعتصاب غذا کرده.

امیری پیشتر مدعی شده بود در سفر به عربستان در خرداد ۱۳۸۸، توسط آمریکایی‌ها ربوده و به آمریکا انتقال داده شده بود.

گفته شد که وی ۱۳ ماه پس از اقدام به تماسِ اینترنتی و انتشار ویدئوهایی از خانه‌هایِ امن سازمان‌های امنیتی آمریکا، در ۲۲ تیر ۱۳۸۹، به دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا مراجعه کرد و دو روز پس از آن نیز به ایران بازگشت.

پس از بازگشت به ایران، شهرام امیری مورد استقبال مقامات عالی رتبه وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع قرار گرفت و از وی به عنوان “قهرمان ملی” تجلیل شد و در چندین برنامه زنده تلویزیون ایران حضور یافت؛ اما برای اولین بار در سال ۱۳۸۹ فاش شد که شهرام امیری بازداشت و تحت بازجویی از سوی نیروهای امنیتی ایران است

این پژوهشگر اکنون در بند امنیتی زندانِ پادگانِ جی تهران است.

همچنین اکنون خانواده شهرام امیری فاش ساخته‌اند که پیش از بازگشت وی به کشور، یک ماه در بازداشت بوده‌اند تا او مجبور به بازگشت شود.

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل