آمریکا خواستار آزادی خبرنگار روزنامه واشینگتن پست در ایران شد

jason-rezaian

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه خواستار آزادی جیسون رضائیان، خبرنگار واشینگتن پست، همسرش و دو نفر بازداشتی اخیر در ایران شده است.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت واشینگتن از دولت سوئیس خواسته است تا به عنوان نماینده دولت آمریکا در ایران، پرونده جیسون رضائیان را پیگیری کند.

به گزارش روزنامه واشینگتن پست، جن ساکی در این نشست خبری گفت: ما از دولت ایران می ‌خواهیم هر چه سریعتر آقای رضائیان و سه تن دیگر را آزاد کند.

پیشتر، کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران و سازمان گزارشگران بدون مرز اقدام جمهوری اسلامی در بازداشت جیسون رضاییان، خبرنگار روزنامه واشینگتن‌پست، و همسر او، یگانه صالحی، و یک عکاس آمریکایی را «نگران‌کننده» خوانده و محکوم کردند.

وب‌سایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران روز جمعه، سوم مرداد، سخنان هادی قائمی، دبیر این نهاد، را منتشر کرده است که تاکید می‌کند دولت حسن روحانی باید در مورد آزار و اذیت خبرنگاران خارجی پاسخ‌گو باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی ایران سه‌شنبه گذشته با یورش به خانه جیسون رضاییان و همسر او، یگانه صالحی به بازداشت آنها و توقیف برخی وسایل شخصی‌شان مانند لپ‌تاپ و کتاب اقدام کرده‌اند.

گزارش‌هایی نیز از بازداشت یک عکاس ایرانی – آمریکایی و یک تبعه دیگر آمریکا در ایران منتشر شده است که به ماجرا ابعاد گسترده‌تری می‌بخشد.

این بازداشت‌ها را رئیس دادگستری استان تهران تایید کرده، اما هیچ اشاره‌ای به اتهامات آنها نکرده است.

وب‌سایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت‌وگویی نیز با مادر جیسون رضاییان منتشر کرده است که می‌گوید فرزند او سال ۱۳۸۸ و در جریان رخدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز بازداشت شده بود.

سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید که ایران یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانه‌ای است.
از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل