مهدیه گلرو پس از سه ماه بازداشت، به قید وثیقه آزاد شد

mahdieh-golru

روز سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳، مهدیه گلرو، فعال دانشجویی و فعال حقوق زنان، که در واکنش به اعتراض به اسیدپاشی، حدود بیش از ۹۰ روز در بند ۲ الف سپاه در زندان اوین بازداشت بود، با تودیع وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی، که روزچهارم آبان‌ماه ۱۳۹۳، و در پی تجمع مسالمت آمیز و قانونی فعالان زن در برابر مجلس شورای اسلامی در راستای اعتراض به اسیدپاشی به زنان اصفهان انجام گرفته بود، بازداشت شده بود، عصر روز سه شنبه ۷ بهمن، به قید وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی و بطور موقت از زندان آزاد شد.

پیشتر مهدیه گلرو به علت نقدهایی که در قالب برگزاری تجمعات دانشجویی، انتشار نشریه، برگزاری نشست هایی در نقد عملکرد دولت احمدی نژاد و تلاش برای جلوگیری از انحلال انجمن دانشگاه علامه طباطبایی توسط رییس دانشگاه (صدر الدین شریعتی)، در سال ۱۳٨۵ در حالی که تنها یک ترم تا فارغ التحصیلی فاصله داشت از تحصیل محروم شد و این محرومیت تا سال ۱۳٨٨ به صورت پی در پی تمدید شد.

مهدیه گلرو، در ١١ آذر ۱۳٨٨ بازداشت شد و در فروردین ۱۳٨٩ به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرداد ۱۳٨٩، عیناً از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران تأیید شد.

وحید لعلی‌پور همسر مهدیه گلرو نیز که به همراه او دستگیر شده بود، نیز یک سال زندانی شد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل