کشف یازده هزار و ۷۲۳ شیء تاریخی

ashya-tarikhi

۵۹ هزار و ۷۴۶ شیء توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی در ۱۰ ماهه اخیر کشف شده که از این تعداد اصالت و تاریخی بودن ۱۱ هزار و ۷۲۳ قلم شیء به اثبات رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه اشیای تاریخی کشف شده توسط یگان حفاظت از میراث فرهنگی کشور پیش از ظهر روز دوشنبه در مجموعه تاریخی کاخ گلستان افتتاح شد

۵۹ هزار و ۷۴۶ شی تاریخی در ۱۰ ماهه سال جاری کشف شده که از این تعداد ۴۸ هزار شی تقلبی بوده است یعنی افرادی که دست به قاچاق اشیای تاریخی می زنند، بدل برخی از اشیاء را نیز جعل می کنند که این کار نیز جرم است. با این حال تعداد ۱۱ هزار و ۷۲۳ قلم از اشیای تاریخی اصل بوده اند و در این عملیات ها به دست آمده است. با همکاری سازمان میراث فرهنگی به دنبال این هستیم که بتوانیم با تقویت برنامه های کشف و آموزش نیروها در سطح تخصصی، نیروهای یگان قدرتمندتری در کشور داشته باشیم.

نمایشگاه دستاوردهای یگان حفاظت در کشف آثار تاریخی در مجموعه کاخ گلستان به معرض نمایش عموم گذاشته شده است.

در میان آثار کشف شده، گچ‌بریهای دوره ساسانی و حتی ظروفی از شهر جیرفت قرار دارند. در کنار آنها سکه های مفرغی و طلا نیز مشاهده می شود. ضمن اینکه آثاری نیز از دوره هخامنشیان به دست آمده، این اشیا بیشتر در تهران، خیابان منوچهری، گاندی و یا بهار به دست آمده است و قاچاقچیان نیز به مجازات اعمال خود رسیده اند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل