ادامه مذاکرات لوزان پس از پایان مهلت تعیین شده

در حالی‌که مهلت تعیین شده برای دست‌یابی به توافق اتمی میان کشورهای گروه ۵+۱ و ایران نیمه شب سه‌شنبه (۱۱ فروردین/ ۳۱ مارس) به پایان رسید، مذاکرات نمایندگان طرفین در روز چهارشنبه از سر گرفته شد.

• به گزارش خبرگزاری فرانسه‌ علی‌رغم ادامه مذاکرات اتمی یک روز پس از پایان مهلت تعیین شده برای دست‌یابی به توافق، هنوز هیچ نشانی از حصول توافقی در ساعات آینده دیده نمی‌شود. وزیر خارجه روسیه بامداد چهارشنبه لوزان را ترک کرد. نمایندگان آلمان و بریتانیا نیز اعلام کردند که هنوز پرسش‌های بسیاری وجود دارد که باید پاسخ آنها روشن شود.

• یک دیپلمات روس که نامش فاش نشده، چهارشنبه صبح (اول آپریل/ ۱۲ فروردین) به خبرگزاری ریانووستی در مسکو گفت که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه “طبق برنامه از پیش تعیین شده بامداد چهارشنبه لوزان را ترک کرده است”.

در غیاب لاوروف معاون او سرگئی ریابکوف، بار دیگر سرپرستی هیئت روس را برعهده گرفته است. وزیر خارجه روسیه پیش از ترک لوزان از توافق بر سر یکی از سوالات محوری مذاکرات خبر داده بود. او پیشتر نیز یک بار مذاکرات لوزان را ترک کرده اما روز سه‌شنبه بازگشته بود.

• وزیر خارجه چین گفت که “پیشرفت‌های قابل توجهی در مسائل اصلی” مذاکرات حاصل شده است. وانگ شب چهارشنبه گفته بود که مواضع تمامی طرف‌ها مذاکره به یکدیگر نزدیک شده است. او همزمان از تمامی نمایندگان حاضر در مذاکرات لوزان خواست که منافع تمامی طرف‌های مذاکره را در نظر گیرند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل