مخترع ایرانی‌-الاصل جراحی لیزر چشم مدال فناوری را از رئیس جمهور آمریکا دریافت کرد

دکتر غلامعلی پیمان
دکتر غلامعلی پیمان
دکتر غلامعلی پیمان

کمتر کسی‌ می‌داند که مخترع روش جراحی پر طرفدار LASIK “لیزیک” (استفاده از لیزر برای تصحیح مشکلات قرنیه چشم) در دنیا یک دکتر ایرانی‌-الاصل مقیم آمریکاست که این هفته نیز موفق به دریافت عالی‌ترین مدال فناوری آمریکا از کاخ سفید شد.

دکتر غلامعلی پیمان

دکتر غلامعلی پیمان متولد ایران است. او در سن ۱۹ سالگی برای تحصیل در رشته پزشکی عازم آلمان گردید و در سال ۱۳۴۱ خورشیدی موفق به کسب مدرک دکترای حرفه ای در رشته پزشکی عمومی از دانشگاه فرایبورگ شد. وی در سال ۱۳۴۸ دوره تخصص خود را در رشته چشم پزشکی در دانشگاه اسن آلمان به پایان رسانید و برای دوره فوق دکترا به ایالات متحده آمریکا رفت و از سال ۱۳۵۰ خورشیدی به عنوان استادیار گروه چشم پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس مشغول به فعالیت شد.

او در سال ۱۳۶۸ با ثبت اختراع عمل جراحی لیزیک تحول بزرگی درعلم چشم پزشکی جهان ایجاد نمود و در سال ۱۳۸۴ با نظر بیش از سی هزار نفر از چشم پزشکان جهان بعنوان یکی از اعضای تالار مشاهیر چشم پزشکی جهان شناخته شد. از وی بیش از ۱۲۴ عنوان اختراع به ثبت رسیده است. وی با داشتن بیش از چهل سال تجربه و اطلاعات ژرف در زمینه پزشکی و دارو شناسی، تحولی چشمگیر در عرصه چشم پزشکی و بهبود روشهای جراحی چشمی و شیوه های درمانی ایجاد کرد. دکتر پیمان سرانجام هفته گذشته برنده مدال ملی فناوری و نوآوری از سوی بارک اوباما شد.

دکتر غلامعلی پیمان اکنون در شهر فینکس ایالت آریزونای آمریکا زندگی‌ و کار می‌کند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل