بنزین تک نرخی شد، هر لیتر بنزین معمولی ۱۰۰۰ تومان، گازوئیل ۳۰۰ تومان و بنزین سوپر ۱۲۰۰ تومان

benzin

پس از آنکه هیات دولت در جلسه هفته قبل خود کلیات تغییر در قیمت حامل‌های انرژی را تصویب کرد بنزین تک نرخی از راه رسید. براساس تصمیم جدید دولت، سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی دیگر واریز نمی‌شود و بنزین معمولی با قیمت ۱۰۰۰ تومان تک‌نرخی شد.

اقتصاد ایران آنلاین- فاز سوم هدفمندی یارانه ها با تک نرخی شدن بنزین از راه رسید و بر این اساس بنزین با قیمت ۱۰۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

هیات دولت در جلسه هفته قبل خود با تصویب کلیات تغییر در قیمت حامل‌های انرژی این ماموریت را به نهادهای کارشناسی واگذار کرد تا سناریوی مربوطه را تدوین کنند.

این مسئولیت در حالی از سوی دولت یازدهم به نهاد های کارشناسی واگذار شد که پیش از آن مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت را مکلف کرد تا در سال ۹۴ رقمی معادل ۴۸ هزار میلیارد تومان کسب درآمد از محل هدفمندی یارانه ها داشته باشد. این ماموریت مجلس، دولت را بر آن داشته تا برای کسری بودجه مورد نیاز سال جاری فاز سوم هدفمندی یارانه ها را کلید بزند که این اتفاق با تک نرخی شدن بنزین رقم خورد.

بر این اساس دیگر چیزی به نام بنزین سهمیه ای که به قیمت ۷۰۰ تومان عرضه می شد وجود نخواهد داشت و بنزین به صورت تک نرخی و معادل ۱۰۰۰ تومان عرضه خواهد شد. موضوعی که عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گفت و گو با ایسنا آن را اینگونه تایید کرده است:« در جلسه برگزار شده در مورد تعیین تکلیف قیمت بنزین تصمیم گرفته شد که بنزین با نرخ ۱۰۰۰ تومان تک‌نرخی شود. »

علاوه‌بر این، قیمت گازوئیل با ۲۰ درصد افزایش به ۳۰۰ تومان در هر لیتر رسید و قیمت بنزین سوپر ۱۲۰۰ تومان تعیین شده است.

این تصمیم گیری زمینه جبران بخشی از کسری بودجه دولت را رقم خواهد زد چرا که ۳۱۰۰ میلیارد تومان از کسری منابع هدفمندی با این تصمیم جایگزین خواهد شد.

گفتنی است بر اساس گفته های مدیر عامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی که در ماه‌های پیشین واریز شده می‌توانند سهمیه خود را تا شهریورماه مصرف کنند و طبق تصمیم گرفته شده از پایان شهریور به بعد سهمیه‌های بنزین ۷۰۰ تومانی فاقد اعتبار خواهد بود.

خداحافظی با بنزین ۷۰۰ تومانی از شهریور

سهمیه ۷۰۰ تومانی باقی‌مانده درکارتهای سوخت خودروهای شخصی و موتوسیکلت‌ها، نزدیک به ۲.۵ میلیارد لیتر اعلام شد.

براساس آماری که در ۱۲ اردیبشهت ماه امسال از سامانه هوشمند سوخت استخراج شده است، بیش از دو میلیارد و ۷۷ میلیون لیتراز سهمیه باقیمانده در کارتهای سوخت به خودروهای سواری اختصاص دارد.

سهمیه باقیمانده در کارت سوخت موتوسیکلتها نیز تا تاریخ یاد شده (۱۲ اردیبهشت ماه) ۳۹۱ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۳ لیتر اعلام شده است.

مجموع سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی باقیمانده در کارت سوخت خودروهای سواری و موتوسیکلتها، معادل دو میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۶۲ لیتر اعلام شده است.

سهمیه‌های پیشین تا شهریور اعتبار دارد

براساس تصمیم جدید دولت، سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی دیگر واریز نمی‌شود و بنزین معمولی با قیمت ۱۰۰۰ تومان تک‌نرخی شد.

عباس کاظمی،‌ معاون وزیر نفت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر افزود: در جلسه برگزار شده در مورد تعیین تکلیف قیمت بنزین تصمیم گرفته شد که بنزین با نرخ ۱۰۰۰ تومان تک‌نرخی شود.

او با بیان اینکه دارندگان سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی که در ماه‌های پیشین واریز شده می‌توانند سهمیه خود را تا شهریورماه مصرف کنند، گفت: طبق تصمیم گرفته شده از پایان شهریور به بعد سهمیه‌های بنزین ۷۰۰ تومانی فاقد اعتبار خواهد بود.

معاون وزیر نفت با بیان این که قیمت بنزین سوپر ۱۲۰۰ تومان تعیین شده است، قیمت هر لیتر گازوییل را ۳۰۰ تومان اعلام کرد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل