روحانی: پروتکل الحاقی را اجرا خواهیم کرد

حسن روحانی در یک کنفرانس خبری در تهران که در حال برگزاری است، از اجرای پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش سلاح های اتمی دفاع کرده و گفته این پروتکل مخصوص ایران نیست و بیش از ۱۲۴ کشور آنرا اجرا می کنند. او گفته ایران هم این پروتکل را اجرا خواهد کرد و در عین اجازه دسترسی دیگران را به اسرارش نخواهد داد.

آقای روحانی گفته اصل مذاکرات رو به پیش است و اینکه با توافق همه تحریم‌ها ملغی خواهد شد تردیدی نیست اما نسبت به همزمانی اقدامات ایران با این لغو هنوز اختلاف‌هایی وجود دارد.

این کنفرانس خبری یک روز پیش از دومین سالگرد انتخابات آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، در حال برگزاری است و در مقر ریاست جمهوری ایران در مرکز پایتخت در جریان است.

آقای روحانی گفته “طرف مذاکره‌کننده وقتی در جلسه‌ای به تفاهم می‌رسیم، در جلسه بعد به چانه‌زنی می‌پردازد و این کار مذاکرات را طولانی‌تر می‌کند.” او گفته “اگر طرف مقابل به دنبال زیاده خواهی نباشد، توافق جامع اتمی با گروه ۱+۵ در دسترس است.”

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران هم در سالن برگزاری محل کنفرانس خبری آقای روحانی حضور دارد.

آقای روحانی گفت که تحریم “ظلم” است و “هیچ کشوری پشت درهای بسته به اقتصاد بزرگ دست پیدا نخواهد کرد” اما “دولت با وجود تحریم ها مشکلات را مدیریت کرده و خواهد کرد و رشد اقتصادی منفی ۶درصد را به سطح مثبت رسانده است.

او گفته که به دلیل کاهش درآمدهای نفتی و پایین آمدن قیمت نفت، دولت سال سختی را می گذراند اما در عین برای پایین آوردن کاهش تورم به تلاش خود ادامه خواهد کرد.
از: بی بی سی

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل